tag:blogger.com,1999:blog-20632793.post7454641565790977448..comments2023-08-16T10:03:30.260+02:00Comments on Eduard Botter en zijn velomobiel Quest: Voorbereiding tocht naar Gieseneduardbotterhttp://www.blogger.com/profile/16413170142552194827noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-20632793.post-92004243647449615202008-09-28T16:57:00.000+02:002008-09-28T16:57:00.000+02:00Na de montage van kortere cranks -waar ik erg tevr...Na de montage van kortere cranks -waar ik erg tevreden over ben- zou ik graag mijn versnellingsbereik in de FAW uitbreiden.<BR/>Zowel naar onder toe (meestal genoeg maar door de korte cranks op de helling naar m'n werk op de 2'verdieping erg kritisch geworden)als naar boven. Dit vanwege de betere stroomlijn t.o.v. een gewone fiets.<BR/>Ik kan me dan ook goed voorstellen wat 't versnellingsbereik van een Quest dan wel niet moet behelzen!<BR/>Omdat ik de Alleweder vaker wil gaan gebruiken ben ik niet meer tevreden met de Nexus inter 7 (ook nog zelf gespaakt)maar heb 'n 3X7 Sachs naaf klaarliggen om 'n nieuw 20" achterwiel te fabriceren. <BR/>Dat lijkt me toch praktischer/sneller schakelen dan met dubbele voortandbladen...<BR/>De velg gisteren maar gewoon besteld bij Notten in Landsmeer: Van een technisch degelijke alround-vakman (met familiebedrijfje) die me bovendien geen portokosten rekent...!Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20632793.post-513603156832307082008-09-22T14:05:00.000+02:002008-09-22T14:05:00.000+02:00Ja, ik heb ook 'n pons van hetzelfde merk.En opval...Ja, ik heb ook 'n pons van hetzelfde merk.<BR/>En opvallend is trouuwens dat ze met zo'n verhaal nĂet komen op 't moment dat je bij ze staat om 'n kettingpons aan te schaffen!Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20632793.post-27923887748823834212008-09-21T22:34:00.000+02:002008-09-21T22:34:00.000+02:00Kettingen breken als ze niet op de juiste manier m...Kettingen breken als ze niet op de juiste manier met een kettingpons in elkaar worden gezet. Dat heb ik zelf ervaren toen ik een tijd geleden met een slechte pons gebruikte. Je moet het pinnetje precies op de goede plek terug zetten. Iets te ver of juist niet ver genoeg en de ketting schiet eerst aan 1 kant los. Dan duurt het niet lang of de ketting breekt. Een goede pons scheelt al een stuk. Eduardeduardbotterhttps://www.blogger.com/profile/16413170142552194827noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-20632793.post-6609758444274427292008-09-21T22:21:00.000+02:002008-09-21T22:21:00.000+02:00Ik was vvan de week in 'n grote fietsenzaak waar i...Ik was vvan de week in 'n grote fietsenzaak waar ik een gesprek aan de klant voor me opving die gewaarschuwd werd dat kettingen gaan breken als ze weer met 'n kettingpons terug in elkaar worden gezet.<BR/>Omdat ze het korte(re)crankstel<BR/>niet hadden waar ik naar zocht (dat ik nu bij EL fiets heb besteld)en ik eigenlijk niet houd van luxe racefietszaken had ik nog willen beargumenteren dat "mensen die hun ketting breken gewoon sterke benen hebben!".<BR/>Desalnietemin zou 't waar kunnen zijn en moet je daarna dus -minstens- twee sluitschakels gaan gebruiken als je weer op 't 65 tand tandwiel terug overgaat...Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.com