woensdag, juli 09, 2008

Rit in de regen

De voorspellingen van deze week zien er niet best uit. Daarbij leek de woensdag nog het meest geschikt om naar het werk in Dordrecht te fietsen. Toen ik vanmorgen om 6:05 naar buiten kwam zag de lucht er fantastisch mooi uit. Mooie wolkenpartijen in verschillende kleuren. Het was lekker rustig en het fietsen ging voorspoedig. Het lijkt wel of ik steeds beter in vorm kom de laatste tijd, eigenlijk zou ik vaker wedstrijden moeten fietsen. ik realiseer me dat het allemaal wel erg makkelijk gaat, na een wedstrijd heb ik nergens last van en ben zeker niet uitgeput (behalve dan na de 6-uurs race van het cycle vision).

Vanmorgen had ik er zin in en ik kon het tempo flink hoog houden. In Rotterdam was voor het eerst sinds lange tijd de Delftweg weer open en zo kon ik de route langs de Delfshavenseweg volgen. Dat wilde ik al lang maar eerst werd de brug herbouwd en daarna lag de bestrating open. Maar nu kon het dus weer en dit is zeker voor herhaling vatbaar. Vanaf hier werkten bijna alle verkeerlichten tegen en was ik wel genoodzaakt om hier en daar door rood te rijden. Als ik dat niet doe dan komt er zo 10 minuten extra wachttijd bij.

Vanaf het fietspad langs de A20 ging het weer als een speer en kon ik zelfs hier en daar een brommertje voorbij rijden (mits ze niet al teveel zijn opgevoerd). Wat mij betreft gaan bromfietsers ook milieu tax betalen, wat braken sommige exemplaren toch een bak troep uit! Tegenwoordig beginnen elektrische bromfietsen een heel mooi alternatief te worden.

Na 1:23 en 50,6km kwam ik op mijn werk aan, de op een na snelste tijd (36 km/uur gem).

Terwijl het tijdstip van de terugrit naderde troken de wolken zich samen. Op de buienradar zag ik al dat het niet droog zou blijven. Zo erg vindt ik dat niet, normaal ben ik ook drijfnat van het zweet. Als ik maar in beweging blijf want zodra ik stop wordt het te koud met al dat vocht in je shirt.

Nu waren het de bruggen die tegenwerkten. Er stonden er maar liefst drie open, twee in Papendrecht en een in Delft. Nu deed ik er iets langer over, dat kon ook moeilijk anders want het blijft link om snelle bochten te maken op het natte wegdek. na 1:32 en 52,6 km was ik weer terug in Wateringen. Leker gefietst!!

1 opmerking:

Mick zei

Smalle bochten maken over nat wegdek is met 'n tweewieler ook niet alles.Zellfs een mij bekende bocht terug van werk met de Thys 222 (altijd 'n stukje stoep meepakkend daar) kwam me Maandag op 'n wel heel droevig aflopende sliding te staan:Ik moest door ambulancepersoneel van de straat 'geschraapt' worden en bleek in het Lucas/Andreas (homostel waarschijnlijk)een gebroken dijbeen te hebben, vlak onder de heupkop...
"Dat zien we normaal bij bejaarden van rond de tachtig na een valpartij" volgens de chirurg.Die meende dat ik dan wel 'n flinke klap gekregen moest hebben...Toch ging ik nauwelijks boven de 20 op dat moment.
Hij fixeerde 't dijbeen 'losjes'aan de kop (met 3 schroeven)en ik moet z.w.z 6 weken krukken...
Mijn broer heeft nog wel 'n smalle lichtgewicht sportrolstoel voor me vertelde 'ie telefonisch.
Shit, want ik wou net die ochtend vanwege 't weer met de alleweder gaan maar de rechtervoorband stond dus wéér om onverklaarbare reden leeg! Pech komt nooit alleen. Hoewel,ik heb mijn kat na 4 dagen terug uit de binnentuin vd flat.