woensdag, oktober 14, 2009

Mooi ochtendgloren

Eigenlijk wilde ik gisteren al naar mijn werk fietsen maar ik kon me er niet toe zetten om met de Quest te gaan. Op de een of andere manier staat het me tegen om in het donker op weg te gaan. Als ik eenmaal op weg ben dan gaat het als vanzelf. Dus stapte ik gisteren toch maar weer in de auto.









Vanmorgen ging het veel beter. Met het vooruitzicht op een mooie dag is het ook veel makkelijker. Het was best wel fris toen ik naar buiten ging, maar op weg was de temperatuur prima. In Delft moest ik een paar woonwijken door omdat het fietspad was afgezet voor het stallen van het bouwverkeer voor het nieuwe pers riool. Er stond een bordje voor de omleiding maar verder moest ik zelf uitzoeken, erg vervelend.

Op weg van Delft naar Rotterdam had ik een prachtig uitzicht over de velden. Er stond een laag mist boven het weiland terwijl de lucht oranje/roos kleurde. De zon was nog niet op, dat gebeurde pas toen ik al halverwege Rotterdam was.

In Rotterdam was het fietspad voor de tweede keer geblokkeerd, dat zou zich nog een keer of vijf herhalen tot ik in Dordrecht op mijn werk bij Krohne aankwam. In Papendrecht raakte ik vast in het natte gras naast het fietspad, hier waren ze de slechte stukken in het fietspad aan het asfalteren. Een bromfietster bood al aan om me een zetje te geven, maar voor ze in actie kon komen was ik toch nog los. Op de een of andere manier bleef het tempo voor mijn doen laag. Terwijl ik anders een kruissnelheid heb van zo'n 43 km/uur had ik nu moeite om 38km/uur te rijden. Misschien kwam het door de kou? (en hogere luchtdichtheid)

Op de terugweg ging het veel beter, deze rit deed ik in 1:27 uur wat voor mijn doen best een mooie tijd is. In de middag pauze had ik wel de banden opgepompt van 4 to 6 Bar, dat zal best veel weerstand schelen.

Gisteren heb ik mijn fietspomp achterin de Quest verstopt, geïnspireerd door de blog van Wim Schermer. Ook heb ik een vouwband innaast de pomp gelegd, ik ben nu op het ergste voorbereid.

Vrijdag weer in de Quest?

Geen opmerkingen: