woensdag, april 05, 2006

enerverend dagje Dordrecht

Vanmorgen ben ik weer met de Quest naar Dordrecht gereden. Het kostte me wel moeite om de knoop door te hakken om de rit te maken. Ik was toch wel een beetje voorzichtig om weer te gaan omdat ik bang was dat de kou geen goed zou doen, ik ben al een week of drie niet erg fit. Uiteindelijk heb ik me goed ingepakt (sjaal en muts) en ben van start gegaan. Dan merk je dat je het al snel weer veel te warm hebt, maar met minder kleding vat ik misschien toch weer kou.

In het Wateringseveld had ik een bijna botsing met een golden-retriever. De bazin zag me aankomen maar bedacht te laat dat ze haar hond vast moest houden. En ja hoor, het stomme beest steekt vlak voor me het fietspad over. Door hard te remmen en achter hem langs te sturen voorkwam ik erger. Vanaf hier verder door Sion en het centrum van Delft tot aan Rotterdam ging het vlot maar toen verzeilde ik in de ene opbreking na de andere. Het lijkt wel of het hele centrum op de schop gaat. Toen ik alle hindernissen had genomen was er wel aardig wat tijd verloren gegaan. Op mijn werk aangekomen bleek de tijd ook wel tegen te vallen, met een gemiddelde van 27km/uur over een afstand van 50km

Het werd een enerverende dag, eerst een bespreking met een collega uit Houston. Hij heeft daar de leiding over de technische dienst die onze ultrasone meters in de USA serviced. Even later wordt ik in een vergadering voor het hele personeel geroepen en wordt er doodleuk medegedeeld dat het bedrijf wordt opgeheven, althans de vestiging in Dordrecht. Mooi is dat, kan ik na 14 jaar eindelijk met de fiets naar mijn werk, verhuizen ze het bedrijf naar België. Hiermee wordt de woon-werk afstand bijna 100km in plaats van de huidige 50 a 60km. Het wordt maar eens tijd om ander werk te gaan zoeken.

De terugreis ging als een speer. Werkelijk alles zat mee, het weer, de verkeerslichten en zelfs de liften in de Benelux tunnel stonden op me te wachten. Alleen die eikels van automobilisten die me tussen Vlaardingen en Schipluiden allemaal eerst willen inhalen zorgen ervoor dat ik steeds achter hun stilsta en moet wachten tot het rijtje auto’s weer verder gaat. Er staat al tijden op de Holyweg een bord dat automobilisten waarschuwt dat er binnenkort verkeer beperkende maatregelen ingaan die grote hinder voor het autoverkeer opleveren. Er is een pasjes systeem met een obstakel dat de grond in kan zakken geplaatst maar om de een of andere reden wordt het systeem niet in werking gesteld. Van mij mag het, het is werkelijk absurd hoe al die automobilisten hier door de polder scheuren om de file op de snelweg te omzeilen. Het bleek toch de snelste tijd tot nu toe te zijn met een gemiddelde van 33km/uur over een afstand van 57 km (niet gek lijkt me als je bedenkt welke hindernissen je moet nemen zoals de drie tunnels, talloze krappe bochtjes en een groot aantal verkeerslichten.

Vandaag 107km totaal 2199

Geen opmerkingen: