maandag, september 17, 2007

Fietsen in Limburg


Het afgelopen weekend heb ik geen Quest kilometers gereden. Ik ben namelijk met twee vrienden (Ernst en Mark) in limburg gaan fietsen. Zij op hun racefiets en ik op mijn mountainbike. Mark heeft wat minder fietsconditie en daarom leek het me wel een goed idee, zo met de mountainbike. Dat had wel tot gevolg dat ik Ernst nauwelijks kon bijhouden, een racefiets is veel geschikter voor het klimwerk. En bovendien heeft Ernst sinds kort een splinternieuwe Jan Jansen van nauwelijks 8 kilo. Ik denk dat mijn fiets minstens de helft meer weegt.

We hadden van tevoren niet durven te hopen dat we zulk mooi zomerweer zouden krijgen. Werkelijk perfect fietsweer! Slechts een enkele keer werd het wat fris als de zon achter een grotere wolk verdween.

Op vrijdag ben ik met Ernst gestart en we hebben tussen 14:00 en 18:00 uur samen zo'n 100 kilometer gefietst. Daarna zijn we op een terras een lekker biertje gaan drinken, zulke sportmannen zijn we ook wel weer.

Zaterdag zijn we met zijn drieën gaan fietsen. In de middag naar de sauna in Valkenburg en daarna hebben we weer een terrasje in Maastricht opgezocht. Mark werkt bij Adidas in Sjanghai en we zien hem eigenlijk maar een paar keer per jaar. Ik kan terugkijken terug op een erg gezellig en sportief weekend .

Volgend jaar weer....

1 opmerking:

Pé Koomen zei

Hallo Eduard, een tijdje geleden schreef ik in één van mijn verhaaltjes op www.questie-van-tijd.blogspot.com dat ik de achterband van de Quest moest oppompen met zo'n klein "rot"pompje. Jij mailde mij toen dat je werkte met een full-size pomp van Halfords, ik heb je raad op gevolgd en heb er al 2 keer hélaas/gelukkig gebruik van gemaakt, 't is nu een fluitje van een cent, zoals men dan pleegt te zeggen.
gr.Pé Koomen