woensdag, september 05, 2007

Verder met het gewone leven

Na het succesvolle weekend moest ik natuurlijk gewoon weer aan het werk. Vandaag was ik weer toe aan een lekker fietstochtje met de Quest. Het weer bleef behoorlijk achter bij de weersverwachting die aanvankelijk ook nog zon voorspelde.



Voor het eerst heb ik de kap weer gebruikt en daar had ik bepaald geen spijt van. Zowel bij de heen-rit naar Dordrecht als de terug-rit reed ik in de motregen. En met de kap op de fiets heb je daar niet eens zoveel last van. Nat worden doe ik toch wel! Op de terugweg twijfelde ik nog even of ik wel de gisteravond geplande alternatieve terugrit zou rijden. Op basis van de route die ik de laatste keer had gevolgd had ik wat verbeteringen gevonden. Nu hoef ik niet langer door het plaatsje Rhoon te dolen met zijn slechte klinkerwegen.




Bij Smitshoek had ik nog even een spannend moment. Zoals je op de vierde foto kan zien zit er een scherpe bocht direct na de brug waarna ik dan weer onder de weg verder rij. Ik dacht de bocht wel te kunnen maken maar kwam recht naast de weg uit. Deze weg ligt echter op een verhoging, ik ging ik met mijn rechterwiel de diepte in en het leek er even op dat ik met Quest en al naar beneden zou duikelen. Ik was nog wel op tijd gestopt maar daarna zat ik in een hachelijke situatie, ik kon niet voor of achteruit. Heel langzaam kreeg ik weer grip en door me met beide voeten naar achter te duwen kwam ik weer op de weg.



In Vlaardingen was ik zo dom om een fiets richtingbord "Schipluiden" bij wijze van experiment te volgen. Na dit ene bord kwamen er niet meer en verdwaalde ik al gauw tussen weg opbrekingen en omleidingen.

Ik voelde de inspanningen van afgelopen weekend nog wel in mijn benen maar toch was het een heerlijke rit. En dankzij mijn nieuwe as is de Quest fluisterstil op asfalt paden.

Vandaag 108km, totaal 15069 km

Geen opmerkingen: