donderdag, oktober 11, 2007

De fiets van de televisie

Toen ik vanmiddag thuis kwam aangereden klampte een oudere mevrouw me aan en vroeg me: dat is toch die fiets die pas op de televisie was. Gelukkig had ik het programma ondertussen ook gezien naders had ik niet geweten waar ze het over had.

Afgelopen dinsdag avond werd ik door mijn vader gebeld met het verzoek om snel de TV aan te zetten. Er was een uitzending van "blik op de weg" waarin een Quest bestuurder werd geïnterviewd. Ik was wat laat en zag slecht het laatste stukje van het programma. Gisteren kon ik ook het eerste deel zien via de website "uitzending gemist". Quest op TV

Misschien was het verbeelding maar ik had vandaag het idee dat mijn fiets meer belangstelling kreeg dan op andere dagen. Waarschijnlijk is de bekendheid van deze fiets hiermee gelijk wel een heel stuk toegenomen.

De rit naar Dordrecht en terug ging op zich redelijk voorspoedig. Alleen in Rotterdam werd op een bepaald moment mijn weg door wel vijf verschillende fietsers geblokkeerd zodat ik er zigzaggend tussendoor moest laveren. De vijfde van het stel besloot plots dat hij maar de andere kant op moest en zette zijn fiets dwars op het fietspad. Ook een slingerende man, zo uit donker Afrika, maakte me het fietsen lastig. Die jongens hebben waarschijnlijk nooit leren fietsen en hier worden ze in het drukke verkeer van een stad als Rotterdam losgelaten.

Ik dacht dat het koud genoeg was om met de zwarte kap op de Quest te fietsen. Op de heenweg was het inderdaad behoorlijk frisjes (en mistig), maar terug werd de fiets een soort sauna. Het zweet vormde gewoon een plasje op de bodem van de Quest.

Gister avond heb ik weer meegelopen met Paul en de mannen. Ik had vandaag het idee dat dit wel een positief effect op mijn prestaties had. Ik had er echt zin in, het mooie weer werkte natuurlijk ook wel mee.

Vandaag 100km, totaal 15925km

Geen opmerkingen: