maandag, oktober 01, 2007

Fietsen, trainen en stroomlijnen

Gisteren heb ik mijn middag goed besteed door wat onderhoud aan de Quest uit te voeren. De ketting moest al een tijd worden gesmeerd, dat kwam er steeds maar niet van. Daarnaast heb ik de kogelkopjes van nieuw vet voorzien en kwam daarbij nog een gebroken spaak in het linker wiel tegen. Gelukkig had ik nog reserve spaken, dus die heb ik meteen vervangen.

Ik heb nu ook een lamp geplaatst in de berging van de Quest, dat is met de donker wordende dagen wel zo handig. Dat vind ik wel een van de grote nadelen van Nederland, die korte dagen in de winter. Nog even en ik vertrek in het donker en kom 's avond weer thuis in het donker. Bovendien duurt het tot april/mei voor er weer verbetering in komt.

Ik heb ook nog wat geëxperimenteerd met de nieuwe stroomlijnkap door de voorste punt van het kunststof venster af te zagen. Het is al een heel stuk beter, ik kan nu goed vooruit kijken en hij beslaat zeker niet gauw. Misschien heb ik nu nog wat teveel ventilatie, een klein rechtop staand stuk venster zou dat punt nog verbeteren. Het zou mooi zijn als dit kleine ruitje naar binnen kan worden geklapt zodat je het kan schoonvegen als het vuil of beslagen is.

Afgelopen donderdag ben ik naar Dordrecht heen en weer gefietst. Eigenlijk valt er niet zoveel over te melden, behalve dan dat ik een andere gele Quest tegenkwam. De eigenaar was op weg naar zijn werk in het bedrijvenpark bij de Kralingsezoom. We hebben niet lang gepraat, hij was bij zijn werk aangekomen en het is bovendien lastig om elkaar te verstaan met het windgeruis.

Gisteren heb ik een nog een training ritje gemaakt via Schipluiden, Maasland en nieuwe waterweg richting maaslandkering. Daar aangekomen nog een keer lekker naar boven sprinten en weer naar beneden uitrijden. Veel energie had ik eigenlijk niet, het gemiddelde bleek bij thuis komst op 37km/uur over de gereden 57km te staan

Geen opmerkingen: