zaterdag, maart 15, 2008

Weer op stoom

Voor het eerst in lange tijd had ik vanmiddag dat gevoel weer dat het fietsen lekker hard gaat. Op de weg richting Maassluis, schuin tegen de wind in ging de teller regelmatig over de 50 heen. Op het stuk langs de nieuwe waterweg tikte ik zelfs een paar keer, met de wind in de rug, de 60 aan. En zelfs nu had ik niet het gevoel dat ik hierbij mijn maximum bereikte.

Of het nu aan het mooie weer ligt, het was uitzonderlijk warm onder de zwarte schuimkap, of dat mijn conditie beter is. Ik weet het gewoon niet. Hopelijk kan ik deze lijn vasthouden, dat zou wat moois beloven voor de wedstrijden later dit jaar!

Vandaag heb ik het standaard rondje Wateringen-Schipluiden-Maasluis-HoekvanHolland gereden en vanaf daar weer terug in omgekeerde volgorde. Bij de waterkering het verplichte nummer: naar boven sprinten en hierbij het liefst nog een wielrenner inhalen. Als dat lukt, dan zit het wel goed met de conditie! Ik moet immers heel wat meer gewicht naar boven brengen!


Op het plaatje een auto die ook op stoom moet worden gebracht. Hiermee zou in 2007 een poging worden gedaan om het record uit 1906 (205km/uur) te verbeteren. Ik heb begrepen dat men nog steeds bezig is met het voorbereiden van de poging. zie de website




Vandaag ca 70km., totaal 18199km

Geen opmerkingen: