maandag, maart 31, 2008

Mio steun voor de Quest

Zaterdag ontving ik een mailtje van een collega of ik zin had om op de ligfietsdag, in Dordrecht, mee te rijden. Op zich sprak het idee me wel aan, eerst 50km naar Dordrecht, dan een rondje van 70km en na afloop weer terug naar Wateringen. Alleen bleek het weer een grote spelbeker, er werd voor zondag veel regen verwacht. Zaterdag daarentegen was het prachtig fietsweer, daar maakte ik dankbaar gebruik van door een rondje Westland te fietsen. Ik had de zaterdag ochtend goed besteed door een steuntje voor mijn Mio GPS (c230) te maken. Nu kon ik gelijk in de praktijk uittesten hoe schokbestendig deze steun was.

Deze steun bestaat uit een dik aluminium plaatje met daarop een stukje kopen (15mm) pijp. Op de standaard Mio houder zit een bolvormige uitstulping die met een klemring aan de Mio kan worden vastgezet. Het buisje komt in de plaats van het bolletje, eigenlijk omdat ik zo'n bolletje niet kon vinden. Dit werkt ook best redelijk!

Achterop het plaatje zit klittenband, net als op de wielkast van de Quest, waar het erop passend stuk klittenband zit. OIp die manier kan ik de Mio weer makkelijk meenemen.

Halverwege viel de GPS van de houder. Na hem opnieuw stevig te hebben vastgezet bleef hij de rest van het rondje wel op zijn plaats zitten.


Helemaal vreemd is dat ook weer niet, soms stuiter je in de Quest van de ene naar de andere kant met die slechte fietspaden. Bij thuiskomst heb ik de rand van het kopen buisje een beetje opgebold, zodat de GPS wat vaster zit.

Het handige van deze GPS is dat hij routes kan plannen, rij je verkeerd dan wordt er gelijk een alternatief berekend. het nadeel is dat hij geen fietspaden kent, soms wordt je kilometers omgeleid omdat een bepaald pad domweg niet bekend is.








Vandaag ben ik naar Dordrecht heen en weer gereden. De weersverwachting voorspeld veel goeds. Helaas kreeg ik op de heenweg een paar flinke stortbuien over me heen, niet zo erg want ik ben toch nat van het zweten. De temperatuur was werkelijk perfect om met de kap op te fietsen. Gedurende de dag klaarde het weer op en tegen de tijd dat ik weer naast huis mocht rijden was het mooi zonnig. Het was wel jammer dat ik eerst mijn achterband mocht plakken, die was langzaam leeggelopen. Vreemd, toen ik mijn Quest vanmorgen stalde dacht ik al iets te merken aan de achterband, maar toch leek hij toen niet lek. Bij controle bleek er een klein stukje glas in de buitenband te zitten.





Vandaag en zaterdag 102km en 55km

Geen opmerkingen: