dinsdag, april 01, 2008

GPS houder verbeterd















Ik was nog niet helemaal tevreden met de houder van mijn Mio navigatie systeem. Zoals ik al had opgemerkt moet de Mio eigenlijk aan een bol van 15mm worden geklemd. De bol past in een klemconstructie welke met een ring wordt vastgeschroeft. Deze klem werkt niet goed op een buisje zoals ik dat ik nu heb. bovendien kan de klem worden beschadigd. De oplossing heb ik nu gevonden in de vorm van een houten kraal, aan de aluminium plaat bevestigd met een M4 boutje. Een bijkomend voordeel is dat ik de GPS nu in alle mogelijke standen kan vastzetten.


Waarschijnlijk ga ik donderdag met de Quest weer op en neer Dordrecht, gelijk een mooie gelegenheid om de duurzaamheid van deze constructie te testen.


N.B. Op deze foto zie je ook hoe ik mijn drinkfles vastzet. In de fles schroef ik een slangetje (Kruidvat e5,0) met een drinkstuk aan het uiteinde. De onderkant van de Spa-fles staat in de standaard houder zoals die door velomobiel wordt geplaatst. Bovenaan heb ik een Tyrap zodat de fles niet kan omvallen (de houder klemt niet genoeg om dat te voorkomen!)



Waarschijnlijk red ik het niet met de interne accu, dan kan ik de Mio aansluiten op de 12V accu van de Quest. Daar heb ik een mooie adapter voor gekocht bij een rommelwinkeltje in Den Haag. Voor de kosten hoef ik het niet te laten (e1,-)




N.B. De eerste reactie onder dit bericht is SPAM. Helaas is er blijkbaar geen mogelijkheid om hem nog te verwijderen, negeer hem dus en click niet op de link (er wordt geprobeerd om je een of andere virusscanner aan te smeren). Vanaf nu staat de functie "reactie moderaten" aan en kan ik een dergelijke reactie wijgeren!

2 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Wim Schermer zei

Hi Eduard,
Ik heb ook van die spamberichten op mijn blog gehad. Je kunt ze wel verwijderen als je het aankruisvlakje 'definitief verwijderen' aanklikt.
Groeten,
Wim