zondag, april 20, 2008

Voorne-Putten met FTC Westland

Toen ik vorige week zondag zag dat er voor vandaag een rondje Voorne-Putten op het programma stond besloot ik al om mee te rijden. Ik weet al hoe mooi het fietsen is op dit Zuid-Hollandse eiland.

Helemaal zeker was ik niet want na woensdag had ik behoorlijk spierpijn. Gelukkig was dat vanmorgen helemaal verdwenen en kon ik prima meekomen.

Het plaatje laat zien hoe de route er ongeveer uitzag. Ik heb hem deels met de hand moeten invullen omdat ik bij de stop in Hellevoetsluis ontdekte dat de GPS uitstond. In het begin, toen we tegen de wind in moesten, dacht ik dat het eigenlijk allemaal veel te langzaam voor me ging. Terwijl de fietsers tegen de wind in zwoegend hooguit 33 km/uur reden, zat ik maar een beetje om me heen te kijken. Later veranderde dat toen de wegen bochtiger werden en ik regelmatig flink moest trappen om de groep bij te houden.

In het begin was het best wel fris, maar naarmate de ochtend verstreek werd het steeds beter weer. Om kwart voor een was ik weer terug na een tocht van 120km. Voor aanstaande vrijdag heb ik een grote fietstocht naar Texel op het programma. We gaan namelijk een lang weekend bij mijn ouders logeren. Ik weet het nog niet zeker, maar misschien rij ik naar Texel met een flinke omweg.

Geen opmerkingen: