dinsdag, april 08, 2008

knallende ketting

Vandaag ben ik zoals ik al van plan was naar Dordrecht en terug gefietst. Het lijkt wel alsof het steeds gemakkelijker gaat naarmate ik meer fiets. Jammer dat ik morgen andere verplichtingen heb. Als het weer blijft goed blijft dan ga ik donderdag weer fietsen.

Gisteren hoorde ik een vreemd geluid wanneer ik in de lagere versnellingen fietste. Uiteindelijk bleek dat de versnellingskabel de tandwielen raakte, hetgeen makkelijk was te verhelpen door de bevestiging tyrap te verschuiven. Het valt me op dat steeds vaker de ketting overspringt wanneer ik flink kracht zet. Het lijkt me niet al te best voor de tandwielen en bovendien is het een rotgeluid. Waarschijnlijk heb ik binnen niet al te lange tijd een nieuwe ketting en tandwielen nodig, niet vreemd na een kleine 20000km. Misschien moet ik maar eens een afsprak met velomobiel maken voor een "kleine beurt".

vandaag 102km, totaal 18774km


N.B. waarschijnlijk doe ik aanstaande zondag weer een mee met een toertocht van FTCW
(De Kaag route van 100km)

Geen opmerkingen: