maandag, oktober 13, 2008


De afgelopen weken heb ik mijn vrije tijd deels besteed aan een verbeterde stroomlijnkap. Ik vond de andere kap een beetje lomp en bovendien was er nog teveel ruimte in de kap over. Kortom, hij kon nog kleiner en daarmee met minder frontaal oppervlak. Gisteren ben ik een proefritje gaan maken, ik moet immers weten of hij in de praktijk voldoet. Of ik er sneller mee ben weet ik niet, het zal hooguit enkele seconden schelen. Wat ik wel weet is dat het onder deze kap bloedheet wordt in het najaars zonnetje. na een kilometer of dertig was ik blij dat ik hem weer kon afzetten.

Ook heb ik mijn grote 65T tandwiel weer terug gemonteerd. Daarbij ontdekte ik dat de kunststof afdekdoppen, die op het einde van de voorwiel assen zijn geplaatst, helemaal zijn gesmolten. Ze zitten nu vastgeplakt aan de zwarte wiel-dekjes. Kan je nagaan hoe warm de remmen zijn geworden bij de afdalingen in Duitsland een paar weken terug.

Vanmiddag was ik redelijk vroeg thuis van het werk en kon ik na het avond eten mooi nog een rondje fietsen. Er stond een behoorlijk straffe wind, wind tegen haalde ik net 50, terug ging het veel harder. Vanavond ging het trouwens beter dan gisteren. Hopelijk kom ik nog in vorm voor de wedstrijd van aanstaande zondag (LEL).

30 + 65, totaal 23775km

1 opmerking:

Wim Schermer zei

Hi Eduard,
Mooie kap, maar ik zie dat je geen afvoer van warme lucht aan de achterzijde hebt gemaakt. De kap lijkt achter vrijwel geheel aan te liggen tegen de tunnel.
De warmte van je lichaam stijgt op en verzamelt zich precies in je kap.
Tot bij de LEL.
Groeten,
Wim