zondag, mei 24, 2009

Rondje Krimpenerwaard met FTCW

We hadden voor vanmiddag een afspraak staan met goede vrienden van ons. Dat betekende dat ik voor 12:00 weer thuis moest zijn van het rondje met de Wateringse fietsclub. Achteraf gezien was het inderdaad een beetje krap.

Mijn laatste fietstochtje met de Wateringse fietsclub is al weer even geleden. Voor vandaag stond een rondje Krimpenerwaard op het programma en dat klonk goed. dat het zulk mooi weer zou zijn had ik niet durven dromen, blauwe lucht ideale fietstemperatuur en een mooi natuur om me heen.

Een kwartier nadat de wekker af zou moeten gaan werd ik wakker, waarschijnlijk had Francis hem uitgezet. Gelukkig heb ik niet zoveel tijd nodig om op te staan en was ik voor 8:30 bij de velo-hal in Wateringen. Daar kon ik direct achter de eerst vertrekkende groep renners aan.

De route voerde ons door de diverse natuurgebied in het groen hart van de randstad, het stedelijk gebied werd zoveel mogelijk vermeden. het is grappig dat je op zo'n tocht door plaatsen rijd waar je het bestaan niet eens van weet, zoals "Oude Leede", "Achterbroek" en "Berkenwoude". Omdat we vroeg waren gestart was het nog rustig onderweg, er waren hooguit wat vissers en wandelaars op pad.

Er zaten weer wat venijnige passage met bruggetjes in de route, te steil om overheen te fietsen. Elke keer als ik aan de andere kant ben is de groep er al vandoor. Als er voldoende rechte weg volgt is dat geen probleem want binnen een paar minuten ben ik weer aangesloten. Helaas raak ik ze ook wel eens kwijt, wat vandaag gelukkig niet gebeurde.

In Stolwijk werd gestopt voor koffie. Omdat de tijd al begon te dringen ging ik zo snel mogelijk weer achter een vertrekkend groepje aan. Dat ging niet zo snel als ik wilde, er werd op achterblijvers gewacht. Even verderop sloeg iemand wat al te spontaan linksaf bij een te laat opgemerkte pijl op de weg waardoor een renner onderuit ging. Hij had schaafwonden aan een been en arm en gelukkig had ik nog een stuk keukenrol in de Quest waarmee hij het bloeden kon stelpen. Ik ben al heel lang van plan wat pleisters in de Quest mee te nemen, maar het was er nog niet van gekomen. Zelf zal ik ze niet zo snel nodig hebben, maar wielrenners des te eerder.

Als gauw kwam er bekend terrein in zicht en vanaf de Kralingseweg kon ik zelf mijn route vinden. Nu kon ik flink doorrijden en zodoende was ik slechts een half uur te laat (13:30) weer thuis.
127km

Geen opmerkingen: