maandag, mei 25, 2009

Weer een mooi fietsdagje!

Omdat het weer zo prachtig is heb ik vandaag de Quest naar het werk gepakt. In Rijswijk passeerde ik zowaar een witte Mango. Omdat ik mijn MP3 speler aan had staan heb ik maar niet geprobeerd een praatje te maken. Hij kwam voor me te rijden vanaf het Haantje in Rijswijk en sloeg linksaf bij het eerste kruispunt in Delft.

Ondanks het feit dat ik de tocht van gisteren nog wel in mijn benen voelde ging het lekker vlot. In Rotterdam ben ik voor het eerst de Maaskade afgefietst tot aan de Brienenoordbrug. Dat is wel een stukje om maar leuk voor de verandering.

Ik las gisteren een stukje in het ANWB blad over een zogenaamde "test" van bromscooters. "Test" dekt hier absoluut de lading niet want het artikel geeft eigenlijk alleen aan welke scooter het "testpanel" wel leuk vond en welke het hardst optrekt. Over benzineverbruik, onderhoudskosten, luchtverontreiniging en geluidsoverlast wordt niet gesproken. Het zou ook een goed voorbeeld geven om een electrische scooter in de test op te nemen, maar die zijn blijkbaar niet populair genoeg voor het panel.

Vorige keer stond er ook al zo'n onzinnige test in over een aantal auto's waarmee een "testpanel" richting Middellandse zee reed. In deze test werden appels met peren vergeleken (zuinig rijden met een onzuinige auto en omgekeerd en dan de resultaten vergelijken). Ga zo door ANWB, het blijft toch een automobielen club!

1 opmerking:

Anoniem zei

waarom niet:)