woensdag, november 11, 2009

Delft, wegomleiding-stad

Vandaag zou het qua weer het hoogtepunt van de week zijn. Helaas was de werkelijkheid iets anders. Soms is de realiteit beter, op een andere dag is het slechter dan de voorspelling.

Toen ik vanmorgen vertrok was het nog droog. Omdat het nog donker was kon ik niet zien dat er regen in de lucht zat. Ik maak de beslissing om te gaan fietsen meestal al de avond van te voren. Terugkrabbelen is dan niet de bedoeling.

De laatste tijd is het een kleine ramp om door Delft te fietsen. Op de ene doorgaande weg zijn ze een nieuwe hoge druk riool aan het aanleggen. Het fietspad wordt als opstelplaats van het bouwmateriaal gebruikt. Even verderop, bij de andere doorgang, wordt de komende jaren aan een verdubbeling van het spoor gewerkt. Dus het blijft voorlopig tobben.

Toen ik Rotterdam naderde begon het flink te regenen. Gelukkig begon het al wat licht te worden, de combinatie van druppels op het windscherm en weinig licht maakt het niet gemakkelijker om er doorheen te kijken. Ik ga binnenkort een proefje doen met een middeltje dat de druppels sneller van het scherm laat vallen, misschien dat dit helpt.

Op het klinkerweggetje over de Overschiese dorpstraat hoorde ik dat ik de fietspomp, met klittenband achterin de Quest vastgezet, beter moet isoleren. Hij maakt een hoop kabaal door tegen de wand aan te stoten. Inmiddels heb ik hem met een soort schuimdoek omwikkeld en ben ik van het lawaai af.

Op de terugweg hoopte ik beter weer te krijgen. Dat bleek nauwelijk waar, een groot deel van de rit regende het. Gelukkig kreeg ik geen lekke banden, wat met deze nattigheid makkelijk kan gebeuren.

Net toen ik dacht slim door Delft heen te rijden liep ik weer vast in een nieuwe omleiding voor fietsers, leuker kunnen ze het blijkbaar niet maken, wel lastiger.

Geen opmerkingen: