maandag, maart 22, 2010

Het is weer lente!

Het is weer lente en dat kan je goed merken aan de hogere temperatuur en langer daglicht. Dat maakt het een stuk leuker om te gaan fietsen, zeker als je daar 's morgen vroeg voor op stap moet. Ik heb al een tijd niets meer op mijn blog geschreven en dat is niet omdat ik niet had gefietst. Doordat ik meestal dezelfde ritje rij is er niet zoveel te melden. Gisteren had ik er weer zin in en heb ik mijn rondje Westland vanaf Kijkduin verlengt richting Scheveningen. Daar werd ik blij verrast doordat het pad door de duinen een nieuw laagje had gekregen. Terwijl het vroeger op sommige plaatsen ronduit slecht was is het nu een fiets racebaan. Ik was dan ook in no-time in Scheveningen. Daar ging ik over de boulevard en vanaf daar weer verder richting te watertoren in de duinen. Verder schampte ik Wassenaar en reed door Voorburg, langs Delft en weer terug naar Wateringen. Alles bij elkaar zo'n 80km

Vandaag ben ik met de Quest naar mijn werk in Dordrecht geweest. Alles verliep vlotjes en de snelheid komt weer terug. In de winter gaat het allemaal wat langzamer, ook omdat het aantal ritjes lager ligt. Ik had de kapjes van de trapgaten afgehaald en dat was vanmorgen om zeven uur best nog wel fris. Gelukkig werd ik snel warm en steeg de luchttemperatuur ook iets, waardoor het T-shirt nog net warm genoeg bleek.

Op de terugweg reed er een bromfietser een stukje achter mij richting Erasmusbrug. Hij bleef een paar kilometer zo schuin achter me rijden terwijl ik flink doorfietste. Bij het verkeerslicht onder de brug merkte hij op dat ik best wel hard reed, 49 op zijn teller (Hij kon blijkbaar harder dan de maximale 45km/uur). Verder vond hij mijn fiets wel erg mooi. Toen het licht groen werd reed hij verder en aan de andere kant van de brug gingen we verschillende richtingen uit.

Ik vervolgde mijn weg om even verderop het mooie fietspad vanaf de Coolhaven tot helemaal in Kethel te volgen. Hier kan je prachtig vaart maken en heb je alleen last van een enkele fietser of wandelaar. Daarna rij ik over de klinkers van Kethel waarna even verderop op de Delftweg (richting Delft, hoe kan het ook anders) het gas er weer op kan. Even later werd ik ingehaald door een bromfietser, terwijl ik weer rond de 50 reed. Het bleek dezelfde te zijn, die ik al eerder had gesproken. Hij gebaarde me dat hij me wat wilde vragen. Omdat ik geen zin had om te stoppen reed ik gewoon door. Later bedacht ik me dat hij vast wilde vragen hoe ik zo snel door het centrum was gereden.

Woensdag weer?

Geen opmerkingen: