Om de gang erin te houden wil ik vanaf nu iedere week minstens een keer naar het werk in Dordrecht fietsen. Vorige week heb ik een retourtje gefietst en vandaag was er weer een rit. Gisteren heb ik mijn derailleur onder handen genomen, want ik heb steeds het idee dat één en ander niet erg soepel loopt. De derailleur wieltjes zijn wel heel simpel gelagerd. Het ene wieltje heeft slechts een enkele metalen bus die in het kunststof ronddraait, bij de andere zit er een extra metalen bus ingeperst. Er wordt duidelijk op iedere cent gelet bij Shimano. Beide wieltjes lopen ook na de schoonmaak en invet beurt niet echt soepel, het lijkt me dat hier ook nog wel winst valt te behalen.
De rit zelf gaat gesmeerd, langzaam gaat de snelheid wat omhoog. Vorige week bleek de bandmaat op 152mm ingesteld in de fietscomputer ipv de 148mm die ik zelf heb gemeten. Dat scheelde weer 1km snelheidswinst, waar ik verder niets voor hoef te doen..
Ik heb het vizier weer op de schuimkap gemonteerd, dat laat ik echter wel de hele tijd open staan, ik produceer zoveel damp dat het ofwel bevriest of anders teveel beslaat. Met het vizier schuin open gaat de meeste wind over mijn hoofd en wordt ook het windgeruis aardig beperkt.
Gisteren heb ik velomobiel laten weten dat ik mijn bestelling wil veranderen in een carbon Quest. Ymte heeft al geantwoord dat dit geen enkel probleem is. Ik ben wel blij met deze nieuwe carbon uitvoering. Wat schiet ik er anders mee op wanneer ik weer hetzelfde model zou kopen. Nu ga ik er tenminste ook op vooruit. Hoewel ik eigenlijk minder (gewicht) fiets krijg voor meer geld.
Ik heb nu keus uit 5 kleuren, maar ik denk dat ik weer voor geel kies.
100km
2 opmerkingen:
Hi Eduard,
Proficiat met je bestelling van een carbon Quest.
Ze zien er schitterend mooi uit, veel fraaier dan de glasvezel fietsen van Beijss.
Groeten,
Wim
Hoi, ik kwam dit verslag tegen van de tijdrit Texel 2010: http://www.youtube.com/watch?v=nboogLYlCgI
Groetjes, Eveline
Een reactie posten