zondag, maart 13, 2011

Goede daad verricht!


Gisteren heb ik mijn Quest in de (auto)was gezet en hij blinkt weer als nieuw. Ook heb ik even de wielen gecontroleerd, of alle spaken nog heel waren. gelukkig waren er geen kapotte spaken zodat ik snel klaar was met mijn onderhoud-ronde. Vanmiddag heb ik een rondje Westland gereden en kon ik weer volop genieten van het mooie weer.

Het rondje ging gesmeerd, bij de bult van de waterkering ben ik zelfs 5 keer naar boven gereden. Naar boven had ik de nodige moeite om de wielrenners bij te houden, op weg naar beneden vlieg ik ze voorbij. Na deze oefening ben ik weer verder geren om het rondje via de duinen af te maken. Toen ik door de duinen reed zag ik een ouder stel staan met pech onder weg. Ik stopte even om te vragen of ze misschien hulp nodig hadden, in mijn Quest heb ik immers alle benodigdheden voor een reparatie aan een fiets. Die hulp konden ze wel gebruiken dus stapte ik uit. beide fietspompen die ze aan hun fietsen hadden hangen bleken niet te werken. Ook bleken beide tubes lijm leeg te zijn gelopen, iets wat ik zelf ook wel heb meegemaakt. De plakkerlijm kan je na het openen van de tube niet lang meer gebruiken. Al met al waren ze wel blij met mijn hulp. na 5 minuten was de klus geklaard en kon ik weer op weg. Ze waren erg blij en vroegen zich af hoe ze me konden bedanken. Ik was al blij dat ik ze had kunnen helpen.


Bij Kijkduin draaide ik weer richting Wateringen om over het nieuwe fietspad naar huis te snellen.

vandaag ca 50km, totaal 11500km

in mei een nieuwe carbon Quest!

Hierboven zie je een afbeelding van de lamp die ik in Hongkong heb besteld voor mijn nieuwe Quest. Met maar liefst 900 Lumen lichtbundel

Magicshine MJ-808 P7



2 opmerkingen:

Wim Schermer zei

Hi Eduard,
Wow, 10 Watt dat is nogal watt. Ik neem aan dat je je realiseert dat er geen reflector in zit die verblinding tegen gaat. Ik had ooit een Lupine Wilma, maximaal 12 Watt en super verblindend. Leverde me enkele naar mij trappende bromfietsers op. Maar gauw weer verkocht.
Groeten,
Wim

eduardbotter zei

Hallo Wim,

Ik realiseer me dat dit wel een erg felle lamp is. In een test zag ik dat hij een zee van licht geeft, ook naar de bermkanten. Ik kan hem echter in vijf standen dimmen en meestal rij ik met een gedimde lamp om energie te besparen.