dinsdag, maart 15, 2011

De lente komt er aan!

Ik ben blij met mijn beslissing om vandaag naar het werk te fietsen. Wat een heerlijk weer! Vanmorgen was het al redelijk warm, een enkel T-shirt was voldoende om het in de Quest warm te houden. Zelfs vanmorgen heb ik het grootste deel met het schermpje omhoog gereden. Ik heb het toch al zo gauw warm!

De rit ging voorspoedig en er valt eigenlijk weinig van te vermelden, behalve dat het erg rustig was (om 6:15 vertrokken). Op de terugweg moest ik al gauw het schermpje weer verwijderen, het werd gewoon te warm. Ik had ook wel zonder de zwarte schuimrand kunnen rijden, wat een lekker fiets-weer! Ik had al een plastic tasje in de Quest gelegd om het schermpje krasvrij op te bergen.

Op de terugweg zat de snelheid er lekker in. Voor de verandering reed ik langs Kralingen. dat betekende wel dat ik nu en dan tussen de fietsers door moest rijden. Er waren vandaag veel mensen met de fiets. Ik kwam dicht in de buurt van mijn oude kruissnelheid van 42km/uur. Dat is weer een behoorlijke tijd geleden dat het fietsen zo vlot ging. Om de vooruitgang nu vast te houden ga ik waarschijnlijk morgen weer met de Quest. Goed voor de conditie en het scheelt zeker e10,- aan brandstof voor de auto.

Geen opmerkingen: