maandag, april 04, 2011

Bijna de platste Quest!

Vandaag ben ik nog even met de fiets naar het werk in Dordrecht gereden. Het weer is goed en de rest van de week moet ik voor mijn werk naar Glasgow (UK). Ik wil minstens 200km per week rijden en dan moet ik toch zeker een keer de woon-werk route rijden.

Om even voor zeven vertrek ik en ongeveer 1,5 uur later kom ik in Dordrecht aan. De rit ging zoals meestal erg voorspoedig. Halverwege de dag komt iemand naar me toe om met te vertellen dat de zwarte schuimkap verderop het terrein is gevonden. De wind was nogal aangewakkerd en had de kap meegenomen. Aan die kap kan gelukkig weinig stuk, alleen zitten er een paar extra krassen op het lexaan schermpje.

Op de terugweg valt me op dat er erg veel files in Rotterdam staan. Dat maakt het fietsen voor mij extra leuk, waarom gaan al die automobilisten niet met de fiets? Het is wel vervelend dat die automobilisten alleen maar denken aan het zo snel mogelijk naar huis rijden (voor zover dat nog lukt). Daarbij letten ze hooguit op andere auto (ze willen geen deuk in hun blik). Passerende
fietsers daar letten ze helemaal niet op. Een paar keer moest ik in de remmen omdat zo'n eikel het fietspad blokkeerde. Een vrachtwagen imbeciel maakte het helemaal bont. Terwijl het fiets verkeerslicht op groen was gegaan en ik wegsprintte reed hij nog snel even rechts de bocht om. Ik zag mezelf al met Quest en al tussen de voorste wielen en achterwielen door rijden om daar tot een plat geheel te worden gereduceerd. Zoals je wel eens een vogel op de weg ziet liggen. Gelukkig kijk ik altijd voor de zekerheid nog even of er wat aankomt en dat heeft me gered. Ja,
die vrachtwagen chauffeurs worden beslist niet op hun verstandelijke vermogens geselecteerd! (of misschien juist wel?) Ik zag er laatst een die onder het rijden een film zat te kijken op een laptop die op het dashboard stond. En dan vinden ze het vreemd dat ze zo nu en dan wat automobilisten (of fietsers) platrijden.

Op de Delftweg tussen Rotterdem en Delft was het ook een gekkenhuis. Terwijl daar een poller
installatie staat kwamen de auto's met bossen tegelijk voorbij. Hoe dat kan is me een raadsel, de poller moet ongeveer 1 auto per minuut doorlaten.

Op de foto zie je een voorbeeld van een dergelijke poller. Sommige automobilisten proberen er toch overheen te rijden en dan krijg je dit effect.



Hiernaast een foto van de bewuste poller.

Het zijn werkelijk flut installatie, ze zijn vaker defect dan werkend. Waarom hebben ze niet gewoon een rood-licht camera geplaatst! Waarschijnlijk geeft de poller-firma grotere kerst pakketten!




Bij de poller stond toch een enorme rij auto's. Blijkbaar deed hij zijn werk nu toch wel. Met als resultaat dat ik moest wachten tot die #$%^& auto's me ruimte gaven om langs te rijden. Het is niet voor niets dat de auto's hier zoveel mogelijk worden geweerd. Er is gewoon geen ruimte om de auto's elkaar te laten passeren.


Zaterdag ga ik mijn eerste WRB rit van dit jaar rijden. het begint met 200km, daarna 300km, 400km en tenslotte 600km. In Augustus wordt de ultieme rit PBP (1200km) gereden. Dat gaat me wel iets te ver. Bovendien is het nog een heel gedoe, met verzorging en dergelijke. Ik ben al blij als ik de 600km weer uitrij!

vandaag 100km


Geen opmerkingen: