zondag, april 03, 2011

Eerste toertocht in 2011 met FTCW

Vanmorgen ging FTCW weer van start met hun toer-ritten. Voor mij een goede stimulans om weer wat conditie op te bouwen. Dit keer kon er vanaf 8:30 worden gestart (andere jaren vanaf 9:00 uur). Ik kocht gelijk maar een kaart voor het hele seizoen. Voor de kosten hoef je het niet te laten en het is wel zo gemakkelijk. Bovendien moet ik nu wel iedere week meefietsen.

De rit van vanmorgen heette "rust in de randstad". Dat viel eigenlijk wel mee want er waren nogal wat toerfietsers onderweg. Meestal in grote groepen, alle met de zelfde outfit. Dan waren wij een wel gevarieerder gezelschap. Er zijn wel groepjes met dezelfde kleding maar die bestaan dan uit hooguit tien man.

Het ging eigenlijk net als vorige jaren. Op de lange stukken had ik het makkelijk en zou de snelheid best wel hoger mogen, hoewel de groep renners ook al gauw boven de 35 km/uur zit.
Bij de korte bochtige stukjes moet bij mij weer alles uit de kast, soms is het best wel moeilijk volgen. Een Quest van 35 Kg versnelt nu eenmaal niet zo gemakkelijk als een racefiets van een kilo of 8. Maar hoe verder we kwamen hoe beter het ging. Ik moet er blijkbaar gewoon aan wennen om zo te fietsen.

Na een kleine 60 kilometer stopten we bij het mooi, aan het water, gelegen restaurant "Meerenbos". Een minuut of twintig later gingen we weer op pad. Ik had het idee dat het tempo er bij een aantal van de heren uit was, de een na de andere haakte af en uiteindelijk kwam ik achter een groepje van twee weer terug in Wateringen.

95km


Geen opmerkingen: