zondag, april 15, 2012

Toertocht de grienden van carnisselande

Gisteren heb ik Francis gezelschap gehouden bij het wandelen van de duinenmars. Zij liep deze 40km tocht bij wijze van oefening voor de vierdaagse van Nijmegen. We hadden er een lekker tempo in en liepen de tocht in 6uur. De laatste kilometers waren wel zwaar, zulke afstanden loop ik normaal nooit in een stuk. Bij thuiskomt had ik een behoorlijk stijve spieren en een pijnlijke knie. Gelukkig was alles vanmorgen hersteld en had ik bijna geen last meer, het fietsen ging trouwens gisteren ook nog een stuk beter dan lopen.

Ik moet ook training kilometers maken en daarom heb ik vanmorgen weer een toertocht bij FTCW gereden. Om klokslag half negen reed ik achter het eerste vertrekkende groepje aan. De vroege groepen rijden de langste afstanden, later vertrekken de groepjes die de kortere afstand rijden.

Het was mijn bedoeling om 110km te rijden. Onderweg viel het me op de de wielrenners die ik volgde een andere koers volgden dan ik op mijn papier had staan. We kwamen dan ook verrassend snel bij de koffie-stop bij de oude Maas aan.

Na de koffie werd het helemaal vreemd, in plaats van richting Heijenoord tunnel te rijden gingen we rechtstreeks terug naar Wateringen. Toen begon het me te dagen, de groep reed de 80km route.

Dat kwam niet slecht uit, want thuis had ik nog genoeg te doen. Het schilderwerk van ramen en kozijnen is aan een beurt toe en dat levert de nodige uren werk op.

Morgen lijkt het een mooie fietsdag te gaan worden, dus die kans pik ik ook mee.

80km

Geen opmerkingen: