vrijdag, januari 06, 2006

Tweede rit met de Quest, ik heb de smaak te pakken!

Maandag 2 jan

Vanavond ontdekte ik dat ik een toeter heb in mijn quest! Mij was eerst verteld dat velomobiel geen 12V toeter in voorraad had en dat ze hem daarom niet konden plaatsen. Blijkbaar was het toch nog gelukt om er een te bemachtigen. Ik heb hem gelijk aangesloten, zodat ik in geval van nood een duidelijke geluid kan produceren. Ik heb nu overschoenen omdat de fietsschoenen te veel ventileren en daardoor erg koude voeten geven. Ook heb ik van een oude trui kniewarmers gemaakt omdat ik gisteravond last kreeg van een pijnlijke knie, ik denk door afkoeling. De kniewarmers waren een aardige verbetering maar nu had ik nog koude billen, gek hè maar die zitten blijkbaar ook in de koude luchtstroom. De volgende keer trek ik simpelweg twee broeken over elkaar aan. De buitentemperatuur was vanavond circa 3 graden. In de quest blijft het een stuk warmer, afgezien van de benen. Ik zat tw zweten terwijl ik slechts een odlo shirt aanheb. Ze kosten wat maar daar heb je dan ook wel een lekker shirt voor. De route van vanavond ging van wateringen naar ‘t woud, schipluiden, maasdijk ’s gravenzande. Vanaf daar door de duinen naar Ter heide, kijkduin en weer terug naar wateringen. Een mooie route hoewel de weg niet overal even vlak was. Op een bepaald stuk reed er en hele tijd een auto achter me aan, of ze durfden niet in te halen of ze wilden de quest bekijken. Soms is het wel irritant dat de auto’s die je rechts tegemoet komen je met hun lampen verblinden, de lichten schijnen namelijk de berm in. Mijn verlichting voldoet prima, ook in de donkere duinen kan ik goed zien waar ik rij. Soms denk ik dat de lamp wat te hoog staat, maar het is ook weer handig dat obstakel ruim van te voren worden verlicht. Ik moet alleen een beter plaats vinden voor de schakelaar van de knipperlichte, die moet aan het stuur komen zodat je er niet naar hoeft te zoeken. Ook moet de interne LED aangeven dat de lichten aanstaan, eventueel met een zoemer.

Afstand vandaag 50km, totaal 105km

Geen opmerkingen: