dinsdag, mei 02, 2006

Snelste terugrit uit Dordrecht

Vanmorgen was het best nog wel koud. Ik wist dat het weer langzaam beter wordt maar op deze lage temperatuur had ik niet echt gerekend. Gelukkig duurt een ritje naar Dordrecht niet al te lang. Heel wat korter dan de tourtocht van Zondag, toen waren mijn voeten gewoon onderkoeld (ik had de schoenhoesjes ook niet aan). Voor de variatie ben ik Kralingen maar weer eens gaan verkennen. Het fietspad langs het Kralingse bos is werkelijk schitterend, mooi breed en zo glad als een biljartlaken. Het ging nu een stuk beter dan de vorige keer maar toch maakte ik een foutje waardoor ik de A20 overstak (of eigelijk onderstak) en mijn weg terug weer moet vinden naar de andere kant.

Ik heb gelezen dat Garmin een een nieuw programma uit heeft gebracht waarmee je de 1:50000 en 1:20000 kaarten van Nederland kunt gebruiken om je routes te plannen. Normaal laad je dan ook het stuk kaart in je GPS maar dat kan met mijn GPS60 niet, die heeft een te klein geheugen. Wel kan ik de zelfgemaakte route naar de GPS downloaden of een gereden route weer bekijken. Ik heb nog geen uitgebreide recensies gezien maar ik verwacht er wel veel van. Binnenkort ga ik maar eens bij een dealer langs voor een demo. Met dit programma kan ik mijn fietstochtjes beter voorbereiden.

Na Kralingen was het weer klimmen op de Brienenoordbrug en verder gesneden koek naar Dordrecht. Ik voelde de rit van zondag nog behoorlijk in mijn benen en echt veel snelheid kon ik niet maken.

Op het werk hebben we de hele dag juridische adviezen gekregen van een FNV internationaal advocaat betreffende de verhuizing van het bedrijf naar België. Je wordt er niet vrolijk van als je hoort wat een administratieve rondslomp dat geeft. Misschien moet ik maar eens rondkijken…

Het was al vrij laat voordat ik weer terug kon fietsen maar het weer was uitstekend om te fietsen. De tunnelroute fietst ook wel erg gemakkelijk. De sprint door de Heinenoordtunnel leverde geen nieuw snelheidrecord op, de teller bleef weer steken bij 84km/uur. Ik dacht dat ik nu harder ging, misschien kan mijn teller wel niet meer aangeven dan 84!! Ondanks de groter afstand doe ik deze tunnelroute nu bijna sneller dan de heenrit. Bijna? Vandaag was de terugrit zelfs sneller (1:43 heen bij 30km/uur gemiddeld en 1:35 terug bij 35km/uur gemiddeld). Dat had ik niet verwacht want zo hard dacht ik toch ook weer niet te hebben gefietst. Bij Vlaardingen nam ik een bocht te snel en reed ik ineens op twee wielen, precies langs een paal met een verkeerbord. Dit deed me denken aan Frans Grotepass die een keer op twee wielen tussen twee paaltjes door reed. Ik stond er eigenlijk versteld van dat het zo goed afliep. Misschien is het rijden op twee wielen niet eens zo erg moeilijk.

Vlak buiten Rhoon heb ik een nieuwe stukje van de route verkend. Er moet nog aan gesleuteld worden maar misschien komt hier nog wel iets moois uit!

Morgen misschien weer met de quest.

Vandaag 109km totaal 3342km

Geen opmerkingen: