zaterdag, februari 17, 2007

rustig trainingsrondje?


Zo als veel goede voornemens kwam van deze ook niet veel terecht. Eigenlijk was ik van plan het eens rustig aan te doen. Bij de start van het rondje voelde ik de vorige rit nog in mijn benen. Maar toen ik eenmaal op dreef was steeg de snelheid ook weer. Het is gewoon het lekkers om hard in een Quest te rijden. En vooral als er wielrenners in het vizier komen, dan moet het tempo erin.

De wind kwam vandaag met 4 Bft uit het zuid-oosten. Bij het eerste lange stuk naar Maasdijk had ik hem schuin tegen. Je kan in de snelheid grafiek zien dat ik steeds harder ging rijden. Op het eerste stuk langs de nieuwe waterweg heb ik een langs stuk net 50km/uur gereden. Bij de Maaslandkering ben ik even naar boven gereden en gelijk weer verder gegaan. Op het tweede stuk was er een mooie gelegenheid voor een sprintje, daar heb ik een minuut lang net boven de 60km/uur gereden.

Het vreemde geluid dat de Quest de laatste tijd maakt heb ik nog niet opgespoort. Ik hoor het niet altijd maar als ik veel kracht zet met mijn rechtervoet dan hoor ik "tak" bij elke omwenteling. Misschien zit er speling in de ketting en maakt hij dit geluid als de ketting aantrekt.

Nadat ik over de boulevard was gereden ben ik de duinen ingedoken voor het stuk naar KijkDuin. Vandaar deels tussen de auto's over de Lozerlaan richting Wateringen. Vlak voor Wateringen heb ik nog een klein extra rondje gemaakt.




Vandaag 57km (36km/uur gem), totaal 10330 km

2 opmerkingen:

Kees van Malssen, oud-voorzitter NVHPV zei

Heb je al even naar je voorderailleur gekeken? Als je op het grote blad staat en hij staat een ietsie scheef, kan je crank er steeds tegenaan tikken.

Harry Lieben zei

Of een aluminiumkraakje? Wat vaseline tussen frame en trapasstel verhelpt dat.