zaterdag, juli 21, 2007

Het geheime wapen


De afgelopen weken heb ik nogal wat tijd in een stroomlijnkap voor de Quest gestoken. Het is me bepaald niet meegevallen om hier iets moois van te maken. De minder succesvolle pogingen heb ik al eerder tot in detail beschreven. Maar als ik ergens aan begin, dan is opgeven geen alternatief. Kortom, ik heb mijn tanden erin gezet en dan moet het er ook komen. Ik denk dat het alles bij elkaar wel zo'n 50 uur werk heeft gekost.

Het resultaat mag er naar mijn idee wel wezen. Misschien verdient het geen schoonheidprijs, maar die zou je ook niet geven aan de stroomlijnkap die velomobiel zelf maakt. Als deze kap me goed bevalt in het gebruik dan maak ik misschien nog een mooiere variant met een veel grotere ruit aan de voorzijde (een beetje zoals de go-one).

In principe is de kap nu af. Ik werk nog wel aan een paar kleine verbeteringen zoals een verbeterde ventilatie. Ik wil ook nog ergens wat testjes gaan doen om te zien of ik inderdaad een beter stroomlijn heb. Het mooiste zou een heuvel zijn waar ik vanaf rij terwijl ik de snelheid registreer.

En nu maar kijken hoeveel ik in September bij de tijdrit op Texel van mijn PR af kan snoepen.

2 opmerkingen:

DeMart zei

Geen wk in Zolder volgende week?

eduardbotter zei

Mart, Voorlopig beperk ik me tot de Nederlandse kampioenschappen. Je moet immers klein beginnen.

Eduard