donderdag, augustus 23, 2007

Gespot door Paul en zijn meisjes


Ik ben er nog steeds niet uit of ik de wedstrijd op 1 september met of zonder stroomlijnkap ga rijden. Vandaar dat ik vandaag nog maar een proefritje heb gemaakt. Ik vertrok eerst met mijn fietshelm op en de stroomlijnkap op de Quest. De kap is in principe groot genoeg op de helm op te zetten. Althans volgens mijn bedoeling, de praktijk kan wel eens anders zijn. De praktijk is in dit geval inderdaad anders. Het is lastig om opzij te kijken en op een klinkerweg stoot ik steeds mijn helm tegen de kap aan. Dat 9is dus nog een punt van aandacht, misschien dat een zogenaamde "worsthelm" uitkomst biedt.

De helm heb ik maar weer thuisgebracht en daarna ben ik opnieuw aan de proefrit begonnen. De temperatuur was op dit moment 23 graden. Indien het 1 September warmer is dan zal ik zeker zonder kap fietsen. In de Quest was het verschrikkelijk warm, vergelijkbaar met een sauna. De route die ik volgde start vanaf mijn huis richting Schipluiden. Zodra ik op de Rijksststraatweg kwam kon ik "volgas". DE snelheid liep op tot boven de 50km/uur en dit hield ik vol tot het einde van de Oostgaag, vlak voor Maasdijk. Hier keerde ik om (wat erg problematisch bleek) en reed ik terug tot het punt waar ik op de Rijksstraatweg was gekomen. Dit herhaalde ik nog een keer en daarna reed ik in een rustiger tempo weer terug naar huis.

statistieken;

snelste stuk: 35 km, 48km/uur (inclusief het keren)
hele testrun: 45 km, 45 km/uur



Thuisgekomen deed ik de kap af, trok een droog T-shirt aan en ging ik weer op weg om af te koelen. Er stond gewoon een laag zweet op de bodem van de Quest, zo warm had ik het gehad.
Het komt er dus op neer dat ik pas op het laatste moment besluit wel of niet met de kap te rijden.

Terwijl ik het "afkoel" rondje maakte stond me nog een verrassing te wachten. Paul startte net het hardloop uurtje met zijn meisjes. De dames waren erg geinterresseerd in mij (ik bedoel in mijn Quest). Toen ik mijn nieuwe telefoon-fototoestel liet zien (Sony Ericsson K810i) dat ik met de Panorama weblog wedstrijd had gewonnen poseerden ze zelfs even met de Quest voor een foto.

Vandaag 66km, totaal 14649 km

ps Ymte en Hans, gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie bij de Parijs-Brest-Parijs fietstocht van 1225 km met de Quest. Ik weet nog geen exacte tijd maar ik denk dat jullie een hele mooie tijd hebben neergezet (ik schat ergens tussen 48 en 52 uur)

Geen opmerkingen: