dinsdag, augustus 21, 2007

Sneller door Rotterdam?





Met nog maar twee weken te gaan tot de Nederlandse kampioenschappen tijdrijden op Texel moet ik iedere gelegenheid gebruiken om mijn conditie verder op te vijzelen. Vooral ook omdat ik aanstaande weekend met Franciska vijf etappes van het Pieterpad ga wandelen. Dat betekend dat ik hooguit nog een keer of vijf kan fietsen. Vanmorgen startte ik in een dichte mist. Het is weliswaar geen regen maar je wordt er bijna net zo net van. Op sommige plekken was de mist zo dik dat er zich zelfs druppels vormden die als regen naar beneden vielen. mijn bril besloeg en om de paar minuten moest ik de glazen even schoon vegen om tenminste nog iets te kunnen zien. Het was mijn bedoeling om een alternatief stuk door Rotterdam uit te proberen. Dit dreigde even fout te lopen toen de weg plots was opgebroken. Een paar straten verder kon ik de draad weer oppakken en ik wist de geplande route redelijk goed te vinden.

Vanmiddag was het weer een stuk beter en kon ik ook een wat hogere snelheid halen. Nu probeerde ik het nieuwe stuk door Rotterdam vanaf de andere kant te rijden. Vooral rond de brug van de Vlaardingweg moest ik nog een doorgang vinden, dit stuk had ik namelijk vanmorgen overgeslagen. Deze brug wordt momenteel vervangen, als hij klaar is kan er weer onderdoor gefietst worden. Nu is het nog niet zover en strandde ik in een zandbak. Een passerende fietser zei dat hij mijn Quest een prachtig apparaat vond, waarop ik antwoordde: ja maar hij is minder geschikt voor off road fietspaden!

Nu ik toch lekker aan het experimenteren was besloot ik in Sion ook maar eens gek te doen. Hierdoor kwam ik achter de nieuwe rioolzuiverings installatie Harnaschpolder uit. Op de Zwethkade stopte ik even om een mooie bos rozen voor Francis te kopen, dat doe ik wel vaker als ik hier langs kom. Zulke mooie bloemen kan je bijna niet laten staan. Nu maar hopen dat de kat deze bos vannacht niet weer sloopt (dat lijkt wel een hobby van onze Tommy). Op het laatste plaatje kan je de kast zien staan waar je een bos rozen mag uitzoeken. Zoals je wel vaker ziet in het westland wordt er gewoon op vertrouwd dat je het geld in het busje doet. (dat zou in een grote stad toch niet meer kunnen).

Geen opmerkingen: