zondag, mei 04, 2008

Royal van Zanden tocht met FTCW

Het is ondertussen bijna een traditie dat ik deze toertocht fietst van FTCW. Omdat ik de GPS log van een vorige tocht heb bewaard kon ik hem nu zelfstandig fietsen. Bij het vertrek van de andere renners om 8:30 wachtte ik een minuut of vijf terwijl ik probeerde om de GPS goed in te stellen. dat valt niet altijd mee, omdat dit soort routes op dezelfde plek beginnen en eindigen. Als je dan niet oppast fiets je de route in omgekeerde volgorde.

Omdat ik nu niet perse achter de groepjes wielrenners aan hoefde te fietsen kon ik lekker doortrappen. Het was prachtig weer en de kap had ik, verstandig, thuisgelaten, dat zou veel te warm zijn geweest.

Na ca 80 km stond er een kopje koffie en een lekker appelgebakje bij de firma Royal van zanten op ons te wachten. Na een half uurtje pauze ging ik er weer vandoor. bij Zoetermeer bleef ik achter een groepje hangen om te zien hoe zij de opgeworpen barrière gingen overwinnen. Op het plaatje kan je de oude en de nieuwe route zien. Een positief punt is dat er wel een nieuw stukje fietspad langs de A12 is bijgekomen (rechtsonder)

Toen we door Zoetermeer reden kwamen we plotseling een politieauto tegen op een kruising waar eerst iedereen schuin wilde oversteken. Het was grappig om te zien dat nu iedereen braaf op het groene licht bleef wachten, terwijl normaal gesproken alle rode lichten worden genegeerd.


Na een kleine 4 uur en 140 km fietsen was ik weer terug in Wateringen. Gelukkig nog vroeg genoeg om weer op de fietst te stappen, richting strand. Hopelijk blijft dit prachtige weer nog een tijdje!!

totaalstand Quest 19938km (deze week passeer ik de 20000)

Geen opmerkingen: