zondag, mei 04, 2008

Van Texel naar de veluwe

Donderdag morgen ben ik vanuit Texel naar wateringen terug gefietst. Bij IJmuiden ben ik voor het eerst via de sluizen naar de andere kant van het Noordzee kanaal gereden. De pont was net weg en ik wilde dit deel ook wel eens meemaken. aan de overkant heb ik de krenten boterhammen van mijn moeder opgegeten, toen kon ik er weer tegenaan. Een groepje Italiaanse toeristen wilden allemaal met de Quest op de foto.

De tocht verliep voorspoedig, tot aan Wassenaar waar een dame dacht dat ze wel voor mijn fiets langs kon oversteken. Ik moest een noodstop maken en tegelijk het fietspad verlaten en kwam vlak voor een betonnen rand tot stilstand. Wat een ontzettende muts!



Even later brak ook nog de regen los. Het bleef regen tot ik in Wateringen was aangekomen.

155 km met de quest













Donderdag middag ging ik gelijk weer op stap om met Timo te gaan kamperen. Mijn vriend Ernst en zijn zoon Gijs zouden ook naar de camping komen zodat we gezamenlijk op de Veluwe konden fietsen. Terwijl het donderdag avond bij het opzetten van de tent nog regende was het Vrijdag prachtig weer geworden. Op zaterdag heb ik nog een soortgelijk rondje met Timo gefietst, Ernst en Gijs waren inmiddels weer naar huis.

Zaterdag avond zijn we weer met de auto naar Wateringen gereden. We kijken al weer uit naar de volgende fietstocht op de Veluwe.

40 en 25 km op de mountainbike.


















Timo, Gijs en Timo

Geen opmerkingen: