donderdag, juni 12, 2008

1 week voor het cycle vision


Blijkbaar heeft de toertocht van afgelopen zondag me toch wel veel energie gekost. Deze week had ik weinig fut om naar mijn werk te fietsen en als het niet goed voelt moet je het fietsen ook niet forceren. Vanavond had ik weer zin in een ritje, uiteindelijk werd het een ommetje van 58 km. Om alvast aan de racekap te wennen had ik deze (de meest open uitvoering die ik heb) op de Quest meegenomen. Of het nu veel harder ging dan zonder kap dat is moeilijk te zeggen. Uiteindelijk was mijn gemiddelde snelheid van start tot eind 39km/uur terwijl ik op het rechte stuk langs de nieuwe waterweg tegen de wind in bijna continue 50 reed. De bochten en het andere verkeer haalt er zo nu en dan behoorlijk de snelheid uit.

Ik merkte al dat er een behoorlijke wind stond, later zag ik dat het 6Bft NW was. Met de kap op de Quest merk je nog minder van de wind, zelfs als die verraderlijk sterk is. Voor je het weet lig je dan op je kant.

Komende week ga ik het heel rustig aan doen in de fiets, ik moet uitgerust zijn voor de wedstrijden van volgende weekend. Wel wil ik nog wat proefjes doen met de verschillende kappen voor de Quest. En als het kan nog een paar uitrolproeven met de verschillende banden die ik heb.

Geen opmerkingen: