dinsdag, maart 03, 2009

Eindelijk weer kilometers vreten

Voor het eerst in lange tijd ben ik vandaag weer naar mijn werk in Dordrecht gefietst. Iedere keer was er wel wat waardoor ik deze rit moest uitstellen, maar nu dus geen excuus meer. Ik kan niet zeggen dat het meeviel, het gebrek aan beweging in mijn Quest wreekt zich duidelijk. De rit heen kon ik nog afronden in 1:30 wat een snelheid van zo'n 34km/uur inhoudt. De rit terug kostte al duidelijk meer moeite, hier deed ik 5 minuten langer over. De wegopbrekingen in Rotterdam werkte hier ook niet positief op de rittijd. Het is werkelijk ongelooflijk, ik rij nu al drie jaar regelmatig door Rotterdam, maar nog steeds is er hier en daar een fietspad afgesloten voor werkzaamheden. Toen ik vanavond thuiskwam was ik aardig bekaf en moest ik echt eerst wat eten (de befaamde hongerklap).

Bij de heenrit heb ik een nieuw stuk uitgeprobeerd langs de Delfshaven. Ik moest een stuk op de rijweg tussen de auto rijden, maar rechts van de weg werd de laatste hand gelegd aan een mooi stukje asfalt voor de fietsers. En dan te bedenken dat daar vroeger een zeer slecht stuk klinkerweg lag. Dit beloofd een mooie fietsroute voor mij te worden!

Gisteren heb ik mijn voorwielen onder handen genomen. Ik wist dat er een spaak uit was, maar uiteindelijk moest ik er 5 vervangen! Ik ben daar blijkbaar uniek in, de Quest van mijn vriend Henk heeft nog geen enkele defecte spaak gehad. Gelukkig heb ik de techniek van het in het wiel verwisselen van spaken nu goed onder de knie, ik moet er niet aan denken dat ik steeds de wielen uit de Quest zou moeten halen. Soms moet je de spaak een beetje verbuigen maar dat kan geen kwaad. Verder heb ik kleine stukjes glas uit de buitenband gepeuterd, daarmee wordt de kans op een lek in iedergeval kleiner.

Ik ben ondertussen ook bezig om mijn wensen lijstje voor de nieuwe Quest te formuleren. De bedrading moet zodanig worden uitgevoerd dat ik mijn Quest computer printje kan gebruiken. Het voorlicht maak ik ook zelf, ditmaal geen 9 LED's maar slechts 3 LED's. Samen hebben ze bijna hetzelfde vermogen en licht opbrengst. Ditmaal gebruik ik Samsungs LEDs met elk 160 Lumen (53 LM/Watt). Hierdoor kan het venster aan de voorkant van de Quest klein blijven.

Verder wil ik een 65T voortandwiel, net als in mijn huidige Quest. Binnenkort ga ik mijn Quest te koop aanbieden. Hij is wel niet meer zo mooi als de fiets van Wim Schermer (die 8200,- opbracht) maar met een nieuwe laklaag zal hij er weer als nieuw uitzien (of misschien wel mooier dan een nieuwe, je kan dan immers zelf je kleur kiezen). Mechanisch is hij 100% in orde. Ik heb een tijdje geleden de ketting, tandwielen en kogelkopjes (kunststof) laten vervangen zodat hij er weer 30000km tegenaan kan.

Geen opmerkingen: