dinsdag, maart 31, 2009

Pech onderweg

De voorspelling vertelde me dat het vandaag weer zo'n prachtige fietsdag zou worden, dus ben ik vandaag nog een keer naar Dordrecht gereden. Aanvankelijk liep alles gesmeerd tot ik vlak voor Dordrecht plots moest stoppen omdat er een invaliden kar op het fietspad stilstond. Prompt eindigde ik in de verkeerde versnelling en stom genoeg probeerde ik toch door te rijden. Het gevolg was dat de ketting zowel voor als achter vastzat. Na een hoop gepruts kreeg ik de boel weer los en toen bleek dat ik een tand kwijt was. Gelukkig niet uit mijn mond maar van het aluminium 65T voortandwiel. Dit tandwiel is niet al te duur maar kan blijkbaar ook erg weinig hebben.

De terugweg ging soepeltjes en ik kon het niet laten om toch weer flink door te trappen. Nu ik dit zit te schrijven merk ik dat ik best wel vermoeid ben, dus maar vroeg naar bed vanavond. Morgen wil ik de derde rit van deze week maken.

Toen ik de brug over de noord opreed zat er een wielrenner in mijn kielzog. Hij viel me aan op mijn zwakste punt, klimmen. Ik weerde me kranig en bleef hem tot boven op de brug voor, dat kostte me wel erg veel energie. Terugkijkend in het GPS log zie ik dat ik met 34km/uur naar boven reed en daarbij 16m klom. Lijkt niet veel maar het kost toch een hoop energie. Bij het naar beneden rijden moest de fietser het onderspit delven, hij verdween al snel uit het zicht.

Thuis las ik dat de nieuwe eigenaar mijn oude Quest Zaterdag in Dronten komt halen. Misschien ga ik er ook wel heen, ik heb in iedergeval een nieuw tandwiel nodig, of kan er misschien een punt aan vast gelast worden?

102km

1 opmerking:

Mick zei

Volgens mij kan op zo'n groot tandwiel 1 tand eraf niet zo veel kwaad. Zelf rijd ik met 'n 65t. in de FAW en 70 tands op 'n hurri achtige tweewieler.
Als je er geen last van hebt zou ik 't uitstellen tot montage van nieuwe ketting /tandwielen enz.Weer 'n voordeel van grote voortandwielen!