zondag, april 25, 2010

Multiweldtocht met FTCW

Vanmorgen heb ik mijn wekelijkse toertocht met FTCW gereden. Dit keer gesponsord door de firma Multiweld, vandaar de naam van de tocht. Beter weer konden we ons niet wensen, met de perfecte temperatuur. Toen ik bij Velo vertrok om half negen waren er al verschillende groepjes op weg. Steeds als ik in de verte een voorgaande groep kreeg te zien versnelde ik om daar bij aan te haken. Daardoor moest ik me flink inspannen in dit eerste deel van de tocht. We reden door een mooi stuk van het Westland richting Benelux tunnel. Ik had al bedacht dat ik eigenlijk door de service tunnel wilde rijden om het gedoe met de lift te voorkomen. Helaas ging dit plannetje niet door omdat het hek dicht was. Uiteindelijk kon ik goed met de groep wielrenners meekomen, terwijl zij op hun beurt bij de roltrap wachtten nam ik de lift. Ook aan de andere kant was ik vrij snel weer boven en kon ik bij de groep aanhaken.

Na een mooie rondrit kwamen we bij de firma Multiweld aan waar de koffie en vlaai al klaar stond. Toen ik uit mijn Quest was gestapt kwam er een groepje kinderen nieuwsgierig informeren wat dat nu voor een auto was. Ze vonden mijn fiets wel erg mooi.

Na het nuttigen van de koffie en vlaai ging ik weer achter een vertrekkend groepje wielrenners aan voor het tweede deel van de tocht. Al snel kwamen we op bekend terrein, hier rij ik regelmatig als ik van Dordrecht naar huis fiets.

Ondertussen begon ik steeds meer te merken dat ik me aan het begin van de rit aardig had uitgesloofd. Niet gek wat het tempo ligt steeds behoorlijk hoog.

Richting Beneluxtunnel gingen we nog een keertje verkeerd maar uiteindelijk vonden we het goede spoor weer terug. Ik was natuurlijk benieuwd of ik nog een betere route naar huis zou ontdekken, maar dat was helaas niet het beval. Het blijft gewoon lastig fietsen om langs Rhoon te rijden. Dit gebied wordt door talloze spoor en autowegen doorsneden wat fietsen lastig maakt.

Nadat we voor de tweede keer door dezelfde tunnel waren gereden rook ik de stal en ging ik op eigen snelheid alvast vooruit.

Prachtige tocht, 120km in 4 uur























































Vanmorgen kwam ik een leuke gadged tegen op een blog van een persoon die ook de FTCW tochten beschrijft.

Hiermee kan je de gps track voor anderen toegankelijk maken. Je kan ook op het plaatje "klikken"

Geen opmerkingen: