vrijdag, april 16, 2010

Terugrit uit Dordrecht gefilmd.

De laatste weken heb ik de Quest wat vaker van stal gehaald en dat bevalt erg goed. Het is te merken dat mijn conditie verbeterd, op langere ritten kan ik een hoger tempo rijden. Deze week begon met een 120km velo-toerrit, daarna op dinsdag naar mijn werk en uiteindelijk gisteren nog een keer. Samen dus goed voor 320km. Ik heb nu ook een filmpje van mijn terugrit gemaakt. Je kan goed zien dat het over het algemeen mooie rechte stukken fietspad zijn, helaas zijn er ook wel slechtere stukken en relatief veel verkeerslichten. Soms moet je daar erg lang wachten, de auto's gaan immers voor. Om het fietsverkeer te bevorderen zouden fietsers eigenlijk voorrang moeten hebben!

Het weer werkt ook goed mee, het is nu werkelijk een genot om te gaan fietsen. Soms is het werk niet al te leuk, het fietsen maakt dan weer een hoop goed. Bovendien bespaard het weer een auto-rit. Dat zouden meer mensen moeten doen!

Gisteren zag ik heel veel auto's in een file stilstaan, fietsen gaat dan een stuk sneller.
Het filmpje van 90 minuten is gecomprimeerd tot een minuut of 4 (het moet wel leuk blijven)

Geen opmerkingen: