vrijdag, mei 13, 2011

275 km rijden voor nieuwe banden

Vandaag ben ik op en neer naar Velomobiel.nl in Dronten geweest. Op de heenweg reed ik de track zoals ik gisteren op mijn blog beschreef. Tot aan Hilversum was de track goed te volgen tot ik een afslag miste. Met de routeplanner kwam ik al gauw weer op de track uit maar even daarna kwam ik in de problemen. De routeplanner vond dat het zandpad over de Westerheide wel geschikt is als fietspad. Ik dacht er wat anders over en heb er een route omheen gezocht.

In Flevoland werd ik de provinciale weg opgestuurd. Omdat er maar weinig auto's reden heb ik dat een stukje geprobeerd. Ik voelde me er toch niet op mijn gemak en heb toch maar een alternatief gepland.

Bij Velomobiel heb ik mijn LED lampje achtergelaten zodat deze in mijn nieuwe Quest kan worden gebouwd. Het ziet er naar uit dat ik hem over twee of drie weken krijg. Dus start ik binnenkort met de verkoop mijn mijn trouwe Quest! Ik heb er wel een dubbel gevoel over, deze Quest is al helemaal naar mijn zin. Bovendien moet ik weer de nodige tijd steken in mijn
elektrische aanpassingen van de nieuwe Quest. Ik ben benieuw hoe het verschil in gewicht aanvoelt.

Ik heb gelijk twee nieuw wieldoekjes, drie buitenbanden en twee binnenbanden ingekocht. De banden zijn voor de Quest van vriend Henk.

Wat later dan de bedoeling ging ik weer bij Velomobiel weg. Het is er altijd erg gezellig en dan blijf je al gauw even hangen.

Nu liet ik de gps de route naar de Hollandse brug plannen, ik wilde wel weer eens een ander stuk van Flevoland zien. Dat leverde een erg mooie route door de Oostvaardersplassen op. Bij Lelystad was het een drama, hier worden fietsers erg slecht behandeld en mogen ze flink omrijden.

Bij Almere stond ik echt te kijken hoe mooi ze de fietspaden in de woonwijken hebben geïntegreerd. Bovendien gaat er een soort van fietssnelweg dwars door de stad, zelfs achter het trein station langs. Buiten de stad wordt het al snel slechter en slechter. Ik verwachte een bord einde fietspad tegen te komen, mar zo erg was het gelukkig niet. Het originele fietspad was wel grotendeels gesloopt en er waren talloze omwegen.

Aan de overkant van de brug aangekomen maakte ik de fout om in een keer de route naar huis te willen laten maken. Daardoor liep de gps vast en moest ik hem uitzetten. Na het opnieuw opstarten had ik weer een blanco gps. Alles gewist! Maar goed dat ik weer een nieuwe route kan maken.

Toen ik door Muiden reed stond er een grote groep mensen buiten tussen cafe Floris5 en cafe ome Ko. Er reed een man in een luxe cabrio voor me maar toen ik passeerde begon iedereen te juichen, blijkbaar hadden ze al een biertje op! Ik denk dat die man voor me zich erg lullig voelde in zijn dure bak! Hij keek ook een paar keer achterom of ze het echt niet voor hem hadden bedoeld.

Nu kwam ik al gauw weer op bekend terrein. Even na half negen was ik weer thuis.

275km

2 opmerkingen:

Wim Schermer zei

Hi Eduard,
Mooie rit en vooral mooie foto van de molen in tegenlicht. Heb je een idee waarom de foto's, met uitzondering van de molenfoto, niet vergroten als je er op klikt?
Groeten,
Wim

eduardbotter zei

Hoi Wim,

Ik heb de laatste tijd wel meer problemen met google blogger wat betreft de opmaak. Als ik plaatjes na het importeren knip en plak kan je ze daarna niet meer uitvergroten.

Weet jij misschien een oplossing hiervoor? groeten van Eduard