woensdag, mei 25, 2011

Gewoon een lekker tochtje

Eigenlijk is er niets bijzonders te melden over het woon-werk ritje Wateringen-Dordrecht vv van vandaag. Behalve dan dat het uniek mooi fietsweer is. Was het vanmorgen om half zeven nog een beetje fris, vanmiddag op de terugrit had de temperatuur een zomerse waarde. Wat is het toch lekker om zonder schuimkap of windscherm te kunnen rijden. En dat beetje snelheid verlies neem ik dan voor lief. Hoewel, snelheid verlies?, mijn rit tijd was vandaag de laagste van het jaar, minder dan 1:30 uur over 50km en over stedelijk terrein. Dat betekend dat ik buiten de stad gestaag 45km/uur moet rijden. En dan te bedenken dat er drie redelijk hoge bruggen in mijn route zitten, talloze niet oplettende fietsers, bromfietsers, scooterrijders, wandelaars, automobilisten en talloze verkeerslichten.

Maar dat alles mag de pret zeker niet drukken, het is heerlijk om onder deze omstandigheden te mogen fietsen. Ik moet 's morgens ook altijd even denken aan de omstandigheden in de winter, wanneer het donker, nat en koud is. Dat maakt de rit des te mooier!

De kilometerstand staat al bijna weer boven de 15000km!


Geen opmerkingen: