dinsdag, mei 10, 2011

Nieuw snelheids record >85km/uur

Het is zo'n beetje mijn gewoonte om (te) laat naar bed te gaan. Als ik dan ook weer om zes uur op moet staan om naar Dordrecht te fietsen dan is dat soms nogal vermoeiend. Gisteren ben ik daarom maar eens bijtijds naar bed gegaan en dat was vanmorgen goed te merken. De heenrit ging in een lekker hoog tempo.In de pauze vond ik tijd om het binnenlampje in elkaar te zetten. Ik heb hiervoor drie felle LED's welke brede lichtbundels geven in serie geschakeld met twee weerstandjes,
gecombineerd met een schakelaar. Zo kan
ik kiezen tussen een stroom van 40 of 80mA. Het maximale vermogen is dus ca 1Watt. Het zwarte draadje is verstevigd met een dikkere koperdraad die ik in een juiste stand kan buigen, zodat het display onder de optimale hoek wordt aangelicht.

Op de terugrit heb ik het lampje gelijk kunnen uitproberen. Het geeft onder lastige omstandigheden (tegen de zon in rijden, met schaduw in de Quest) een hele verbetering. Soms moet ik nog wel even onder de zonnebril
doorkijken, anders is het beeld nog te donker. Dat zal ook nauwelijks beter kunnen omdat mijn ogen steeds aan het scherpe zonlicht zijn gewend,
voordat ik naar het schermpje kijk.

Terwijl ik vanmorgen nog in de regen reed was het weer tijdens de terugweg fantastisch. Om dat te vieren heb ik voor een langere terugweg, geheel buiten de steden om, gekozen. Ook nu had ik er lekker de vaart in. Door de Heijenoord tunnel brak ik zelf mijn oude record, dat op 83km/uur stond. Nu stopte de teller op 85 km/uur en misschien heb ik zelfs harder gereden, maar dat zal ik nooit weten omdat de
teller niet verder gaat.

De rest van de rit ging gesmeerd en ik was om zeven uur weer thuis.

Ik ben momenteel ook bezig met de laatste voorbereidingen voor mijn nieuwe Quest die ik eind deze maand hopelijk in ontvangst mag nemen. Daarvoor heb ik het LED (magicshine, 89,- in Duitsland / 50,- in HongKong) lampje omgebouwd zodat ik het nu vanaf mijn Quest computer kan aansturen en dimmen. Gister avond heb ik mijn testopstelling voor de Quest computer tevoorschijn gehaald en heb het lampje
er op aangesloten. Tot mijn tevredenheid werkte het dimmen inderdaad goed. Ik kan hem nu laten branden met een stroom van 1A, 1/2 A, 1/4A of 1/10 A. Die laatste stand is net genoeg om aan de wettelijke verplichtingen te kunnen voldoen, de hoogste stand is zeer bruikbaar om op slecht onverlicht terrein te kunnen rijden.

Hiernaast zie je het Questcomputer testbord, hiermee kan ik testen of de hardware en software goed werkt. Ik moet nu snel een nieuw printje klaar hebben voor mijn nieuwe Quest.

Geen opmerkingen: