dinsdag, mei 15, 2007

Gewoon woon-werk ritje

Vandaag was het een prachtige fietsdag. Op een klein regen buitje na in de middag is het de hele dag droog en redelijk zonnig gebleven. Dat is wel weer een mooie onderbreking van die reeks dagen met regen. Op de heenweg ben ik langs het Kralingsebos gereden. De 53 km werden in 1:30 gereden.

Op de terugweg kwam een ruiter me tegemoet. Vlak voordat ik kon passeren sprong het paard opzij en maakte rechtsomkeer. Om de zaak niet te laten escaleren kneep ik vol mijn remmen in waarbij mijn rechter wiel blokkeerde. Later bleek dat hierbij de buitenband een fraaie slijtplek heeft opgelopen, die moet ik dus gauw vervangen. Het paard kalmeerde al snel en ik kon er alsnog rustig langs rijden. Het helpt altijd wanneer je het paard (of de berijder) aanspreekt. Dat werkt kalmerend voor het paard.

Ik kon over het algemeen lekker doorrijden, op een paar situaties na waar een automobilist de doorgang versperde en ik noodgedwongen moest wachten. Ik baal altijd enorm van dat soort situaties, het liefst rij ik gewoon door.

de terugrit duurde 1:25 over 50km

Geen opmerkingen: