dinsdag, mei 01, 2007

Kleine beurt voor de Quest

De afgelopen dagen heb ik niet met de Quest gefietst aangezien we bij onze schoon familie in Frankrijk te gast waren. Heerlijk een paar dagen er tussenuit. Hun huisje ligt in Solre la Chateau, bepaald geen gebied waar je met een Quest heen moet. Het heuvelachtige gebied is wel heel geschikt voor wandelingen, dat is natuurlijk ook lekker om te doen.

Vandaag had ik nog een vrije dag, het hele bedrijf is op 1 mei dicht. Vanmorgen heb ik wat klusjes gedaan en vanmiddag kon ik mooi wat klein onderhoud aan de Quest doen. De constructie is doordacht en eenvoudig, onderhoud kan je dan ook makkelijk zelf. Eigenlijk was het niet eens nodig, ik zie het dan meer als preventief. Zo heb ik de kogel kopjes van vet voorzien, de rem trommels schoon gemaakt en de fiets gewassen en in de (auto)was gezet. Wat me trouwens opviel is dat er hier en daar wat blaasjes in de coating komen, ik hoop dat het niet erger wordt want het geen mooi gezicht.

Om half vijf ben ik nog even een rondje Westland gaan fietsen, om zes uur was ik weer terug met een extra 54km op de teller. Geen bijzonderheden behalve een bijdehante automobiliste die vond dat ik het fiets paadje naast een wegversmalling moest nemen. Dat doe ik dus nooit want dat zijn een soort glasbakken waar nooit geveegd wordt en allerlei troep zich verzameld. Bovendien hoef ik daar niet te rijden, ik heb ook recht op goed asfalt!

Langs de nieuwe waterweg liep een al wat oudere eikel, die dacht dat hij het recht moest doen zegevieren door mijn verdere doorgang te weigeren. Blijkbaar had hij het idee dat mijn fiets gemotoriseerd was. Toen ik geen aanstalten maakte om te stoppen kon hij niet veel anders dan toch maar opzij te gaan. Ik wil nooit veel tijd verspillen aan dit soort gezever.

Het was niet druk onderweg, misschien kwam dit door de best wel harde wind (5 Bft)

totaal 12149 km

Geen opmerkingen: