maandag, april 02, 2007

rondje Zuiderpark en rondje westland


Ik was vanavond lekker vroeg thuis. We aten sandwiches dus ik kon al snel verder met het derde wiel voor het het huisje van de Quest. Alle drie de wielen draaien als het ware om het ene scharnierpunt. Dat ziet er vreemd uit want het dichtsbijzijnde wiel staat dan heel scheef tov de andere twee. Maar als het derde wiel is gemonteerd blijkt het allemaal heel soepel te werken. Ik ben benieuwd of dat zo blijft als er 100Kg hardhout tegen aangeschroefd zit.

Francis gaat met vriendin Jet in het Zuiderpark hardlopen terwijl Timo daar bij Sparta traint. Als ze net op weg is bedenk ik dat het leuk zou zijn om ook eens een rondje in het park te rijden. Dat plan voer ik uit en even later zie ik de beide dames lopen. Ik rij twee rondjes en ga dan mijn eigen weg. Eerst richting duinen en dan door de duinen naar Hoek van Holland. Het is heerlijk koel fietsweer en de zon is aan het zakken. Uit zee komt een mist opzetten die het extra mooi maakt. Op de pier aangekomen stap ik snel uit om een paar foto's te maken.




De zee is onstuimig en er slaat zo nu en dan een golf over de pier. Ik moet oppassen dat het dekje van de Quest niet wegwaait. Ik stap weer in en nu gaat de tocht tegen de wind in (5Bft) verder naar Maasdijk. Ik heb er echt zin in want de snelheid loopt op tot 45km/uur. Mijn conditie is veel beter dan zondag, toen zat ik denk ik tegen een griepje aan en voelde ik me duidelijk niet helemaal top.



Na Maasdijk ga ik met een stevig tempo verder naar Schipluiden. Na een kleine twee uur ben ik weer terug.

65km, 35 km/uur gem totaal 11062km (nb dit is al weer mijn 100-e post in deze blog)

Geen opmerkingen: