zondag, mei 09, 2010

Moederdagtocht met FTCW

Vandaag een kort tochtje, vanwege de moeders die thuis wachten om hun dag te vieren. Ik had op het eerste stuk richting het verzamelpunt bij Velo mijn sweater aangehouden. Daar besloot ik om hem ook niet uit te doen, het was best wel koud. De tocht was niet alleen kort, het tempo was ook erg laag en zakte steeds verder af. Gelukkig werden er wat tussentijdse sprintjes getrokken, anders was ik bijna in slaap gevallen.

Op een smalle weg met water aan weerskanten kwamen we een tweetal ruiters tegen. Voor de racefietsers geen probleem, ik moest wachten tot de ruiters een veilig plekje hadden gevonden waar ik kon passeren. De paarden werden erg onrustig van mijn Quest.

Zomaar doorrijden had zeker een gevaarlijke situatie opgeleverd, een paard in het nauw maakt immers rare sprongen :-)

Ondertussen was ik de groep uit het zicht verloren en ging ik maar op goed geluk verder. Misschien heb ik hier een stukje route gemist. In het cafe aangekomen had ik pas 47km gereden en weinig zin om nu al te stoppen. Gelukkig vertrok er net een groep waar ik achteraan kon hangen. In Wateringen aangekomen ging ik op de Dorpskade mijn eigen weg.

66km in druilerige regen

Geen opmerkingen: