zaterdag, mei 22, 2010

Schermpje weer passé

Toen ik donderdag morgen naar Dordrecht fietste vond ik het scherm op de instap-rand best wel comfortabel. Dit was mijn eerste fietstocht zonder de kap op de Quest. Vorig weekend hadden we nog nachtvorst en nu was de temperatuur in de morgen een graad of tien. Vooral omdat je veel minder last hebt van de wind beviel het scherm goed. Maar in Nederland is het altijd hollen of stilstaan wat het weer betreft. Toen ik 's middag weer naar huis fietste was het al weer veel te warm om met een windscherm te rijden, ik mistte de wind in mijn gezicht. Dat is juist wat het fietsen in de zomer zo lekker maakt. Voor het windgeruis moet ik dus maar iets anders verzinnen. Of misschien maar eens wat op internet speuren.

De verschillend oordopjes en koptelefoons heb ik al zonder succes uitgeprobeerd. Ook de in-ear oordopjes houden het windgeruis niet tegen. Of misschien dat de oordoppen met noise-canceling van meerdere honderden euro's wel voldoen, maar die ga ik niet eens proberen.
Zoveel geld heb ik daar niet voor over.

De hele discussie wat betreft wie wat heeft verzonnen boeit me totaal niet. Zowat alles is immers al uitgevonden, dit zijn hooguit wat variaties op een thema. Een beetje stoeien met polycarbonaat.

100km

Geen opmerkingen: