zondag, mei 09, 2010

Koninginnedagtocht in Horst

Deze tocht heb ik vorige week Vrijdag gereden, samen met mijn vriend Henk. Hij heeft twee Questen, de oude hebben we op mijn lengte aangepast, de trappers moesten vijf centimeter naar voren. Bij de proefrit kon ik alle versnellingen schakelen, helaas ging het de volgende morgen kort na de start fout waardoor de ketting muurvast zat. Ik kwam dus met zwarte handen aan bij de start van de tocht in Horst. Gelukkig was de dame van de koffiebar zo vriendelijk afwasmiddel voor me te halen, zo kon ik ze toch een beetje schoon poetsen. In Horst kon ik de route op mijn GPS60 downloaden, we waren dus onafhankelijk van de fietsers die ons anders de weg wijzen (vanuit de Quest zie je de pijlen op de weg immers niet goed). Ergens halverwege ging het weer fout en trapte ik de ketting doormidden. Nu moesten we er zelfs een schakel uithalen om verder te kunnen. Gelukkig was ik direct gestopt toen ik merkte dat de ketting brak, anders wordt het nog een heel gepruts om de ketting weer op zijn plaats te krijgen. Evenlater zat de ketting weer op de tandwielen en hadden we allebei zwarte handen.

Halverwege de tocht was er een stop waar we heerlijke vlaai konden eten. Dat ging er wel in want dit heuvellandschap is voor een Questrijder erg vermoeiend. Na de stop ging het al snel weer richting Nederland en konden we weer lekker vaart maken. Na 120km toertocht waren we terug in Horst en gingen we voor de laatste 20km richting Deurne. Ondanks het matige fietsweer was het een lekker tochtje.

160km totaal

Geen opmerkingen: