zondag, november 26, 2006

Lekker fietsen op een warme nazomerdag

Vanmiddag ben ik lekker met de Quest op stap geweest richting nieuwe waterweg. Het weer was zo mooi als de voorspellingen al aangaven, lekker fietsweer dus. Er waren niet veel fietsers onderweg maar dat zal wel met de stevige wind te maken hebben gehad. Het waaide met windkracht 6 uit het zuiden, maar daarvoor is de Quest gebouwd. Ik had geen last met instabiliteit zoals ik in het voorjaar wel had met deze wind. Ik denk dat er toen meer uitschieters waren terwijl de wind nu redelijk stabiel in sterkte was.



Ook het aantal auto's viel mee, dus had ik vrij baan over het asfalt richting nieuwe waterweg. Op het fietspad langs de nieuwe waterweg was het feest, er lag zowaar over de hele lengte tot aan de waterkering een nieuwe laag asfalt. Daar maken ze heel wat mensen mee blij!

Vanaf Hoek van Holland ging ik door de duinen met de wind mee naar Kijkduin. Eigelijk zonde dat ik nu al weer bijna thuis was, dus draaide ik mijn Quest 180 graden en reed ik de hele route nog een keer in omgekeerde volgorde. Zo recht tegen de stevige wind in ploeteren geeft prachtige snelheid verschillen met mountainbikers en racefietsers.

Richting Schipluiden werd ik nogal opgehouden door een tweetal zondagsrijders, die me eerst perse voorbij moesten maar me vervolgens 5 km langs in de weg zaten omdat ze zo langzaam reden. Het is ook altijd hetzelfde met die automobilisten!

Met zo’n twee en een half uur was ik weer thuis waar mijn eigengebakken appeltaart op me stond te wachten.

88 km in 2:26 uur (36 km/uur gemiddeld) totaal 8803km






Vanmiddag ben ik weer bezig geweest met de Quest verlichting, het begint nu ergens op te lijken. Ik heb negen 1Watt LED’s op een aluminium plaatje gemonteerd (met koelpasta tussen LED en aluminium). De manier waarop ze worden vastgezet is wel grappig, de pootjes van de lensjes steken door het aluminium heen en worden aan de achterzijde in het verwijdde deel van het gat gesmolten zodat ze vast blijven zitten. De LED’s heb ik in drie groepen verdeeld. (elke groep heeft drie LED’s in serie met een eigen stroombron van 350mA). De achterzijde van de bevestigingsplaat heb ik eerst glad geschuurd (overtollig plastic eraf) en daarna op een koellichaam gemonteerd (ook weer koelpasta ertussen). Een goede koeling is essentieel en vergroot de lichtopbrengst. Van het koellichaam heb ik eerst nog wat overbodige stukken afgezaagd, dat scheelt weer in gewicht.





























Bij een vergelijking met mijn huidige licht zag ik dat ik nu vééééél meer licht krijg, echt fantastisch!!

Geen opmerkingen: