zondag, maart 09, 2008

Weer in het gareel

Afgelopen zondag zijn we teruggekomen van het heerlijk weekje wintersport (snowboarden en skiën). Het nadeel van zo'n vakantie is dat ik meestal weer moeilijk terug in het gareel kom. Opeens gaat alles weer als vanouds verder terwijl je het liefs nog langer vrij zou willen zijn.



Bij het snowboarden was ik een paar keer behoorlijk hard gevallen en daar had ik nogal last van. Vandaar dat ik eerst een week rustig aan heb gedaan met sporten om niets te forceren. Maar gisteren ben ik weer in de Quest gestapt, met de nodige moeite. Toen ik eenmaal weer comfortabel in het kuip stoeltje zat ging het weer prima. De bedoeling was om een rondje Westland te fietsen. Toen ik de N468 op wilde draaien kwam er net een heel peloton wielrenners langs. Ik wilde direct aanhaken maar een nors kijkend man met een hesje "verkeersregelaar" gebaarde me dat ik niet mocht. Even later kwam er nog een tweede groep renners langs, gevolgd door een lange rij volgwagens. Ik denk dat er voor iedere renners wel twee reserve fietsen meekwamen. Ik dacht dat ik nu wel verder kon en reed de weg op. Te vroeg! Een forse oom agent op de motor stuurde me direct weer naar de kant, blijkbaar kwam er nog meer aan. En jawel er kwamen nog een drietal ambulances (twee gele en een witte) en nog een hele stoet motor agenten en politieauto's. Ze waren nogal wat van plan! Nu mocht ik ook verder, maar het tempo was erg laag. De renners waren blijkbaar moegestreden want het ging nauwelijks harder dan 30 a 35 km/uur.

Na het tunneltje onder de A20 ging de hele club rechtsaf en kon ik mijn weg naar links vervolgens voor het standaard rondje langs de nieuwe waterweg. Het was lekker rustig, waarschijnlijk omdat het behoorlijk waaide. Toen ik een tijdje later door Kijkduin reed werd daar net begonnen met het afbreken van de finish van de wielerwedstrijd. Ik heb thuis nog op internet gezocht maar ik kon niet ontdekken welke wedstrijd dit nu moet zijn geweest.

Ik heb de Quest weer een beetje opgelapt door hem goed met autowas te poetsen. De diepe krassen krijg je er zo niet uit en hij wordt niet meer zo mooi als hij eerst was. Maar gelukkig zitten er geen gaten in de body en waarschijnlijk zie je er niets meer van als de fiets opnieuw in de lak wordt gezet.

vandaag ca 60km

Geen opmerkingen: