Vandaag maar weer een woon-werk ritje gemaakt met de Quest. Gelukkig zijn de dagen al aardig aan het lengen, dus ik kon met daglicht vertrekken. Om ook met daglicht weer thuis te kunnen zijn maakte ik vandaag wat minder uren. Op de heenweg tobde ik nogal met het bevriezen van het windscherm. Voorbij Delft had ik er genoeg van en heb ik het scherm verruilt voor mijn zonnebril. Ik vraag me af of het misschien aan mij ligt, ik produceer nogal wat waterdamp. aan de voorkant van het scherm zit echter ook rijp, dat kan toch niet van mij komen.
De heenrit ging redelijk voorspoedig, helaas bleef het weer wat achter met de voorspelling. Dat werd op de terugweg helemaal goedgemaakt, toen was het werkelijk verrukkelijk om te fietsen. Bij Papendrecht vloog mijn rechter cakeblik onder de Quest door. Na hem te hebben opgehaald heb ik de andere er ook maar afgehaald. Ik ga er voor het gemak van uit dat het de komende tijd weer warmer wordt, het moet maar over zijn met de winter.
Tot aan Rotterdam ging het gesmeerd, alhoewel ik vermoed dat mijn linker rem soms blijft hangen. Ik zal hem in het weekend moeten demonteren om een en ander weer gangbaar te maken. In Rotterdam had ik maar liefst drie bijna aanrijdingen, wat een idioten fietsen daar toch rond! Het ziet er naar uit dat onze allochtone medemens de kroon steekt in het als een kip zonder kop rondfietsen en daar het liefst nog een telefoontje bij te plegen. En van die figuren zijn er nogal wat in deze stad.
Gelukkig bleef het bij bijna-aanrijdingen, hoewel het niet echt veel scheelde. Na Rotterdam ging het weer voorspoedig en was ik al snel weer terug in het oude vertrouwde Wateringen.
100km
NB. Ik ben stilaan weer aan het nadenken over mijn rolweerstands meter. Ik vind dat ik daar deze zomer mee verder moet. De bedoeling is dat ik het apparaat achter mijn Quest hang en dan tijdens mijn ritjes de rolweerstand meet van de band. Daarmee krijg je een mooi beeld hoe deze weerstand varieert op de verschillende soorten wegdek. Ik denk eraan de volgende zaken tijdens het rijden te registreren: temperatuur, trekkracht van de aanhanger, GPS positie, tijd en datum, trilling van de aanhangers als maat voor de ruwheid van het wegdek. (wordt vervolgt)
1 opmerking:
Mijn oplossing vh aanslagprobleem moet je ook in een schuimkap kunnen plaatsen: http://mick-eigenfietsnl.blogspot.com/2010/01/het-eindeloos-raampje.html
Een reactie posten