zondag, januari 16, 2011

uit de winterslaap

De afgelopen maanden heb ik veel te weinig tijd besteed aan het fietsen in de Quest. De verbouwing van het huis nam er veel tijd in beslag en ook de weersomstandigheden maakten het soms lastig. Gedurende de week blijft het moeilijk, ik heb nog niet voldoende moed verzameld om in het donker naar mijn werk in Dordrecht te rijden. Maar de afgelopen zondagen heb ik steeds weer een lekker ritje rond het Westland gemaakt. Zo ook vandaag. Voor ik vertrok heb ik eerst een nieuw windschermpje geknipt uit het materiaal dat ik vorig jaar van Wim Schermer heb ontvangen. Samen met de eigengemaakte scharniertjes is het dan een fluitje van een cent om een schermpje te fabriceren. Zeker met de bewerkelijke methode die ik voorheen gebruikte. En het resultaat is zelfs beter geworden, dit is echt prachtig kunstof, het zicht wordt er zeker niet door belemmerd.

Er stond een stevige wind vanuit het zuidwesten, windkracht 5-6 bft. Dat mocht de pret niet drukken, hoewel ik goed kan merken dat ik weinig Quest-kilometers in de benen heb. In Maassluis kwam ik op een hardloop wedstrijd parcours terecht. De man met de microfoon maakte er gelijk een mooie aankondiging van. Bij de nieuwe waterweg aangekomen had ik de tegenwind al voor het grootste deel gehad. Nu merkte ik dat het best wel warm was met de door het schermpje verminderde ventilatie. Het is ook wel erg warm voor de tijd van het jaar, hoewel ik op mijn blog van begin vorig jaar las dat het toen net zo was.

Binnenkort ga ik ook de oversteek naar Dordrecht weer een wagen. En dan de regelmaat weer terug zien te vinden.

hieronder de foto's van voor en na het plaatsen van de dakopbouw. Van buiten is het helemaal klaar, van binnen moet ik er nog de nodige uurtjes aan besteden. Maar het resultaat mag er wezen. Ook doordat ik oude kruispannen heb gebruikt lijkt het als de opbouw er altijd is geweest.









































Geen opmerkingen: